Ruch z Google dla firmy lokalnej – jak go zdobyć?

Google to potężne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane będzie promować i zwiększać widoczność naszych produktów na rynku krajowym i zagranicznym. Nie każda firma jednak ma aż takie ambicje, a swój marketingowy podbój woli rozpocząć lokalnie. Jak zdobyć lokalny ruch z Google? Sprawdźmy to.

Google Moja Firma – wizytówka promująca naszą markę w internecie

Co na samym początku swojej przygody z SEO i marketingiem internetowym warto zrobić, by w ogóle pojawić się w świadomości klientów? Dla każdego biznesu, bez względu na skalę czy branżę odpowiedź będzie jedna – wizytówka Google Moja Firma. Poznając to narzędzie, szybko dojdziemy do wniosku, że jest to doskonały sposób na precyzyjne dotarcie do klienta lokalnego z Google.

Założenie wizytówki nie powinno sprawić nikomu trudności – warto jednak zadbać o to, by wszystkie informacje zostały sumiennie wypełnione. Następnym krokiem będzie odpowiednie wypozycjonowanie tej wizytówki, poprzez uzupełnienie wizytówki słowami kluczowymi pasującymi do naszej oferty, dodaniem kilku zdjęć, a także zapewnieniem możliwości wysyłania wiadomości za pomocą aplikacji Google Moja Firma, która ułatwia kontakt. Tych kilka działań zapewni znaczące zwiększenie zasięgów lokalnych, a co za tym idzie, ułatwi pozyskiwanie klientów z Google.

Lokalne pozycjowanowanie stron internetowej w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to bezwzględnie najtrwalszy sposób na zdobycie widoczności i utrzymywanie się na wysokich miejscach rankingu wyszukiwania. Sam proces pozycjonowania skupionego na konkretnym regionie lub lokalizacji nie różni się zbytnio od tradycyjnego podejścia do pozycjonowania, jednak możemy znaleźć kilka subtelnych różnic.

Proces pozycjonowania skupia się na takich elementach jak projektowanie skutecznych słów kluczowych, tworzeniu unikalnych treści, optymalizacji technicznej strony czy budowaniu silnego portfela linków. Zarówno słowa kluczowe, jak i treści powinniśmy w przypadku pozycjonowania lokalnego zmodyfikować, używając tutaj fraz pasujących do danej lokalizacji. Zamiast więc frazy „wymiana opon”, zastosujmy raczej frazę „wymiana opon Szczecinek”. W podobny sposób działajmy z treściami, a wartościowe linki pozyskujemy z zaufanych portali lokalnych, które cieszą się dużą renomą i zainteresowaniem odbiorców.

Skup się na lokalnym marketingu rekomendacji

W jaki sposób podejmujemy decyzję zakupową, mając do wyboru dwóch lub więcej dostawców danej usługi oferujących zbliżoną cenę i jakość? Oczywiście mówimy tutaj o opiniach, które zyskują jeszcze bardziej na znaczeniu, gdy dotyczą one oferty kierowanej do lokalnej społeczności. Tak zwany marketing rekomendacji wykorzystuje moc niezależnych opinii, recenzji i ocen, by polepszać widoczność naszego produktu lub usługi i budować świadomość marki godnej zaufania, która nie tylko oferuje produkty lub usługi wysokiej jakości, ale dba również o klienta i jego doświadczenia.

Statystyki nie kłamią – ponad 92% użytkowników ufa bardziej rekomendacjom niezależnym niż tradycyjnej formie reklamy. Dlatego też marketing rekomendacyjny powinien stać się naszym priorytetem w lokalnym dotarciu do klientów. Jak to zrobić? Jeśli wiemy, że nasze usługi lub produkty spełniają oczekiwania klientów, zachęcajmy ich do podzielenia się opinią w Google. To właśnie z poziomu wizytówki Google inni internauci będą w stanie śledzić oceny i opinie i na ich podstawie mogą podjąć decyzję o skorzystaniu z naszych usług.

Te artykuły mogą Ci się spodobać