40

We’re Linux — najlepsze reklamy

16 marca 2009, michuk

W grudniu zeszłego roku The Linux Foundation ogłosiła konkurs na najlepszą reklamę systemu operacyjnego Linux, stworzoną przez społeczność. Steven J. Vaughan-Nichols opublikował na blogu Computerworld swoje typy.

Oto najciekawsze z nich:

1. I’m Linux stworzone przez Page One Public Relations. O tym, że Linux jest wszędzie i wszyscy go już teraz używamy, czy o tym wiemy czy nie.


[zobacz na stronie Linux Foundation]

2. I’m not Linux, Version 3. Amatorska reklama stworzona przez zwykłego użytkownika Linuksa. Wyróżnia się przez ciekawy montaż i sprawnie opowiedzianą historię.


[zobacz na stronie Linux Foundation]

3. Co gdyby Da Vinci używał Linuksa? Zobaczcie sami:

[zobacz na stronie Linux Foundation]

4. Papier, nożyce, kamień… Linux.


[zobacz na stronie Linux Foundation]

5. Linux uratuje nawet najbardziej chory sprzęt:


[zobacz na stronie Linux Foundation]

6. Latające pingwiny czyli… Be Linux.


[zobacz na stronie Linux Foundation]

Ostatnia reklama to mój osobisty faworyt. A Wasz?

Więcej informacji: http://blogs.computerworld.com/the_seven...est_videos
Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Komentarze (RSS)


Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

Liczba komentarzy: 111

zwiń wątek mmalek  16 marca 2009 o godz. 20:26 #

Hmmm… W większości filmików widzę tylko Error #2048…

zwiń wątek Paweł  16 marca 2009 o godz. 20:38 #

Działają tylko 2 filmiki, reszta ma Error #2048

zwiń wątek michuk  16 marca 2009 o godz. 20:45 #

Z jakiegoś powodu nie wszystkie działały jak wykorzystałem kod podany na stronie Fundacji. Wkleiłem kod YouTube i działają. Miłego oglądania.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek grz  16 marca 2009 o godz. 20:31 #

4 filmiki nie działają: #1, #3, #5, #6. Reszta mi się podobała :)

zwiń wątek marcinsud  16 marca 2009 o godz. 20:50 #

pierwszy można obejrzeć na stronie z odnośnika pod nim

 
 
zwiń wątek skazi  16 marca 2009 o godz. 20:57 #

ostatnia najlepsza, profesjonalnie wygląda i ma ładną muzykę.

zwiń wątek DeBill  17 marca 2009 o godz. 0:17 #

Ostatni film był przygotowany na prima aprilis :) , tylko że tutaj mamy jego wersję przystosowaną na potrzeby promocji Linuksa. Zapraszam do oglądnięcia:

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=23qDl1aH9l4
http://www.youtube.com/watch?v=Px-XS0UHtms&feature=channel

zwiń wątek LM  18 marca 2009 o godz. 9:18 #

Czy to znaczy że film 5 narusza prawa autorskie?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
zwiń wątek panPierniczek  17 marca 2009 o godz. 7:51 #

Chyba discovery wypuscilo ten filmik z okazji 1 kwietnia.

 
 
zwiń wątek maciek  16 marca 2009 o godz. 20:58 #

IMO i tak najlepsza reklama linuksa , a zarazem… największe osiągnięcie firmy Novell w dziedzinie linuxowej to 2ga z serii “I’m Mac, I’m PC, I’m Linux” :)
http://www.youtube.com/watch?v=MEYot8voTDM

zwiń wątek bartz  17 marca 2009 o godz. 18:04 #

how long are you gonna wear it ?
six, seven years…
:) )))

zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 18:18 #

a tak na serio… czy w Viscie sa juz wirtualne
desktopy, czy dalej wszystko na jednym? i czy
ktos tam slyszal o “kilku ekranach”? :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek soda2  17 marca 2009 o godz. 19:08 #

Microsoft prowadzi tajne badania nad oprogramowaniem które umożliwi poprzez klikanie na małe ikonki na pasku zadań zmianę wirtualnych pulpitów, hmm czym jest wirtualny pulpit? eh… ciężko to wytłumaczyć bo to zupełna nowość która zmieni oblicze systemów operacyjnych. To jest taka funkcja która pozwala przełączać ikonki na twoim pulpicie, tak jakbyś pracował na dwóch ekranach używając tylko jednego monitora… ehh, może po prostu poczekaj na Windows9…sam zobaczysz.

 
zwiń wątek maciek  17 marca 2009 o godz. 19:34 #

Heh… Apple taką innowację wprowadziło już w systemie MacOS 10.5 Leopard :) Nazywa się “Spaces”. Jako pierwsza firma na świecie to wynalazła.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  17 marca 2009 o godz. 20:26 #

Żartujesz prawda? Nawet w 7 nie ma :/

 
zwiń wątek krzy2  17 marca 2009 o godz. 20:54 #

@soda2: Ależ pulpity wirtualne są w XP. Wystarczy doinstalować PowerToys.

 
zwiń wątek michuk  17 marca 2009 o godz. 22:31 #

PowerToys to żart z wirtualnych pulpitów…

 
 
 
 
zwiń wątek zxc  16 marca 2009 o godz. 20:59 #

Ostatnia rzeczywiście bardzo dobra.

 
zwiń wątek pedros  16 marca 2009 o godz. 21:00 #

A mi nr 2 najbardziej się spodobał :)
Oczywiście latające pingwiny miażdżą, ale trochę czasu już można je oglądać i nie robią takiego wrażenia ;)

 
 
zwiń wątek revcorey  16 marca 2009 o godz. 21:04 #

Nie ma nagich pań buuu.
Fajna była reklama novella no ale absolutny klasyk
http://www.youtube.com/watch?v=EwL0G9wK8j4

zwiń wątek 0xhiryuu  17 marca 2009 o godz. 9:22 #

DOKLADNIE, reklama PRO!!!!, anie jakies _owna. Pewnie teraz zostane zmiazdzony minusami, ale juz bym wolal zaby nie bylo zadnej reklamowki niz ktoras z powyzszych propozycji, no moze ewentualnie film nr 4.

 
zwiń wątek marcinsud  17 marca 2009 o godz. 13:55 #

widzę, że jakiś antyfan oznaczył wszystkie komentarze jako spam pod tym filmikiem ;]

Normalna osoba o innym zdaniu, by raczej miała gdzieś komentarze.

 
zwiń wątek sadi  17 marca 2009 o godz. 23:58 #

Nawet fajna, ale lepiej by reklamowała Wikipedię, niż Linuksa ;)

 
 
zwiń wątek mith  16 marca 2009 o godz. 21:15 #

O, ubiegłeś mnie o jakieś pół godziny ;) Fajny pomysł z tym konkursem na reklamy. Mógłbyś dopisać, że LF stwierdziła, że niestety nie stać jej na dużą kampanię telewizyjną – dlatego ten zwycięski filmik będzie służył przede wszystkim promocji w sieci. Swoją drogą mogliby wtedy udostępnić strumień dobrej jakości z ich strony.

zwiń wątek mith  16 marca 2009 o godz. 21:23 #

A tak przy okazji – najbardziej przemawia do mnie chyba ostatni. Ale myślę, że promowane powinny być dwa, może nawet trzy filmiki – z przekazem nakierowanym na różne grupy ;)

 
 
zwiń wątek vries  16 marca 2009 o godz. 21:34 #

Niestety widać tu gigantyczną różnicę pomiędzy amatorskimi produkcjami, a dziełami profesjonalistów. Jak dla mnie profesjonalne dzieła są trochę zbyt górnolotne, a amatorskie słabe technicznie. Aczkolwiek przedostania reklama jest wykonana dość nieźle.

zwiń wątek gość  17 marca 2009 o godz. 21:07 #

5 jest super i w miarę profesjonalny.

 
 
zwiń wątek trasz  16 marca 2009 o godz. 22:19 #
zwiń wątek RRH  16 marca 2009 o godz. 22:42 #

trasz, a może zagrasz w I’m a BSD?
Sukces tak samo gwarantowany jak karma w Twoich postach. :P

 
zwiń wątek revcorey  16 marca 2009 o godz. 22:43 #
 
zwiń wątek Paweł Ciupak  17 marca 2009 o godz. 0:08 #
zwiń wątek trasz  17 marca 2009 o godz. 0:28 #

@Paweł Ciupak: +1 :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 14:04 #

trasz +

 
 
zwiń wątek michuk  17 marca 2009 o godz. 1:25 #

Piękne :)

Tylko wywal “a” przy trzeciej postaci. Chyba że to zamierzona ironia.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mith  17 marca 2009 o godz. 17:09 #

Może i zamierzona ;) W każdym razie teraz to trochę dwuznaczne :P

 
 
zwiń wątek bies  17 marca 2009 o godz. 2:09 #

Paweł: rządzisz! :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek RRH  16 marca 2009 o godz. 22:43 #

Ostatnie 3 najlepsze, z tym, że pingwina w szpitalu już gdzieś widziałem, a latające pingwiny pokazywał Korneliusz za starego bloga.

 
zwiń wątek szel  16 marca 2009 o godz. 22:43 #

Smutne, że najciekawsze są reklamy tak mocno “geekowe” albo po prostu słabo zrealizowane. Jak Firefox realizował taką społecznościową zrzutkę reklam, to to były naprawdę piękne rzeczy a wśród tych tu, jedynie ostatnia cechuje się jakimś profesjonalizmem. Niemniej jednak kibicuję idei.

zwiń wątek szel  17 marca 2009 o godz. 0:21 #

OK, ostatnia jest przeróbką reklamy BBC, więc w zasadzie wszystkie brzmią, jak reklamy dla kogoś, kto i tak jest już zainteresowany. Mnie nie przekonują. Nadawały by się prędzej na TVP3 niż do głównych stacji.

zwiń wątek maciek  17 marca 2009 o godz. 0:40 #

Trzeba wynająć Steve’a Jobsa, by ułożył odpowiedni slogan!

Reklama Novella była rewelacyjna tylko dlatego, że była ściągnięta z reklamy Apple’a :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek krzy2  16 marca 2009 o godz. 22:59 #

> 1. I’m Linux

Przyjrzyjcie się dokładnie ludziom w tej reklamie — wszyscy wyglądają podobnie. Czyli przesłanie dokładnie odwrotne do zamierzonego. Klapa.

> 2. I’m not Linux, Version 3.

Koncepcyjnie dobre, ale zbyt techniczne. Trzecie miejsce :-)

> 3. Co gdyby Da Vinci używał Linuksa?

Bardzo fajne. Tylko, o ile taka mnogość zastosowań komputera była oczywista 20 lat temu ( http://www.youtube.com/watch?v=iUKKLzD4Pto ), to dzisiaj nie robi to już żadnego wrażenia. No, ale drugie miejsce (ex aeqo) mimo wszystko.

> 4. Papier, nożyce, kamień… Linux.

Para gra w papier, nożyce, kamień i dziewczyna kantuje jakimś Linuksem. Towar dla szulerów znaczy.

> 5. Linux uratuje nawet najbardziej chory sprzęt

Fajne :-D P Drugie miejsce (ex aeqo).

> 6. Latające pingwiny

Niezrozumiałe dla ludzi poza środowiskiem.

Pierwszego miejsca nie przyznaję.

…Tak, jestem mocno rozczarowany.

zwiń wątek tanovich_  17 marca 2009 o godz. 1:18 #

6. Bycie lub nie bycie “w środowisku” nie ma tu znaczenia. To że my wiemy, a ONI nie, jak to jest sobie polatać nie znaczy że nie będą chcieli spróbować ;-) . Ten filmik ma budować świat przeżyć a nie opowiadać o tym jak dobry jest Linux w przystępny sposób. Po obejrzeniu tej reklamy, na dźwięk słowa “linux”, mają się przypomnieć zadziwiające latające pingwiny, a widok Tuxa powinien wzbudzić uśmiech. Budowanie marki, Panowie :D E(t)ch.. przydałaby się grubsza, dobrze pomyślana kampania reklamowa.

zwiń wątek DeBill  17 marca 2009 o godz. 8:54 #

Bez solidnego sponsora ani rusz… Niestety ‘gruba’ kampania ‘grubo’ kosztuje.
Jeśli chodzi o filmiki to cóż… Jakbym nie korzystał z Linuksa, to większość z nich raczej by mnie do tego nie przekonała… Najlepsza reklama jaką widziałem, to przytoczona przez usera ‘revcorey’ kilka postów wyżej. Niestety zbyt enigmatyczna dla ludzi nie związanych w żaden sposób z IT.
Może lepiej zrobić konkurs na dobry pomysł na reklamę, niż na reklamę samą w sobie… Wiecie… spece od reklam z dobrego pomysłu wycisną max możliwości…
‘Świerzaka’ już bardziej przekonają takie filmy jak:
Mandriva Linux Xtreme + Beryl
Linux Beauty

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mgol  17 marca 2009 o godz. 11:18 #

O, zwłaszcza Linux Beauty wygląda przekonująco. :)

 
zwiń wątek DeBill  18 marca 2009 o godz. 2:39 #

O proszę, jeszcze jedna ciekawostka mi się trafiła:
http://www.youtube.com/watch?v=1LNLDRVzz78&feature=related

Takich reklam trzeba dla ludu…

 
 
zwiń wątek KMelon  17 marca 2009 o godz. 15:05 #

nie zawsze gruba reklama grubo kosztuje
mozna zrobic naprawde dobrą reklamę w necie, szum, virale itp, wykorzystac kreatywnosc uzytkownikow, no ale jest potrzebny ktos kto sie za to porzadnie wezmie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek tanovich  16 marca 2009 o godz. 23:47 #

Czy nie będzie żadnych problemów prawnych z wykorzystaniem latających pingwinów? Przecież to przemontowana reklamówka BBC z Terrym Jonesem.

 
zwiń wątek toudi  16 marca 2009 o godz. 23:56 #

Nie wiem czy pamiętacie, ale ostatni filmik to przeróbka reklamy BBC http://www.youtube.com/watch?v=9dfWzp7rYR4

zwiń wątek 0xhiryuu  17 marca 2009 o godz. 9:28 #

Wiekszosc ludzi to pamieta. To bedzie dopiero pretekst dla windowsiarzy zeby sie pozbijac z calego swiata linuxowego, ze nie potrafi zrealizowac czegos swojego tylko zrzynac.

 
 
zwiń wątek coe  16 marca 2009 o godz. 23:59 #

Ostatnia jest naprawde dobra. A widzieliscie serie reklam IBM promujacych linuxa ? Maja w sobie cos niesamowitego,zwlaszcza ta pierwsza :
http://www.youtube.com/watch?v=sOtKZA9ri7M
http://www.youtube.com/watch?v=pDh4LKTIxq8
http://www.youtube.com/watch?v=LcxMWDpRCmU

zwiń wątek maciek  17 marca 2009 o godz. 0:20 #

Najlepsza jest “ukradli serwery!” – taka “z jajem”… ale to właściwie nie reklama linuksa a ich mainframe’ów ;-) Z resztą wszystkie reklamy IBM są fajne, ale…

…Generalnie natomiast hasła, że linux jest “otwarty” i że się rozwija bo “IBM wspiera”… budzą nieufność… ze względu na głosiciela…

…Ludzie! to jest IBM! wróg otwartego oprogramowania i linuksa i otwartości wszelakiej! Tak, jak Microsoft jest “ten zły”, tak IBM różni się tylko tym, że wciąga linuksa na sztandary. To jest firma opierająca się na zamkniętym oprogramowaniu i proprietary standards w każdej niemal dziedzinie swojej działalności.

zwiń wątek BenderBendingRodriguez  17 marca 2009 o godz. 1:04 #

Głupiś maciek bo akurat IBM otworzył tysiące patentów.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  17 marca 2009 o godz. 1:28 #

“otworzył tysiące patentów.”

Otwiera to się kod. Patenty można ewentualnie unieważnić. Albo przysięgnąć jak babciędrybcię że się nie pozwie. Ale otworzyć? Open Source Patent? Jakiś oksymoron :)

 
zwiń wątek BenderBendingRodriguez  17 marca 2009 o godz. 2:06 #

Dobrze wiesz o co mi chodzi a konkretnie o to że IBM dominuje co roku w “pozbywaniu” sie patentów i akurat IBM jest bardziej przyjazny społeczeństwu open-source niż 10 Novell’i razem wziętych.

 
zwiń wątek DeBill  17 marca 2009 o godz. 9:06 #

O ile dobrze pamiętam, to nie zawsze IBM był tak fajny i sympatyczny… Ale to stare dzieje…

 
zwiń wątek trasz  17 marca 2009 o godz. 9:30 #

@ BenderBendingRodriguez: Gwoli scislosci, to jest to marketingowa bzdura. IBM “rozdal” patenty, ktore albo byly na granicy wyekspirowania (na przyklad rok im zostal), albo byly bezuzyteczne. Patentow istotnych, i zwiazanych z oprogramowaniem, na przyklad na Adaptive Replacement Cache, IBM sie nie pozbyl i raczej nie zamierza.

 
zwiń wątek krzy2  17 marca 2009 o godz. 9:55 #

> IBM dominuje co roku w “pozbywaniu” sie patentów

IBM nie pozbywa się patentów. IBM pozwala ich używać w sposób niekomercyjny. Subtelna różnica. Generalnie chodzi im o to, aby linuksiarze za darmochę niszczyli konkurencję IBM-a.

 
zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 18:11 #

@michuk: patenty sa otwarte, jak najbardziej, przynajmniej
w zamysle mowia dokladnie to, czego nie wolno zrobic stosujac
takie a nie inne pomysly, ksztalty, sposoby, etc.

takze z oksymoronem nie wyszlo.

 
 
zwiń wątek el_es  18 marca 2009 o godz. 11:42 #

Wróg otwartosci wszelakiej, ktory pozwolil na komercyjne wykorzystywanie architektury PC, ISA, bez dodatkowych oplat (klonowanie). Co z tego wyniklo ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
zwiń wątek http://fijam.eu.org/  17 marca 2009 o godz. 13:26 #

Jeśli chodzi o reklamy sponsorowane przez IBM to jeszcze ta ma mocny przekaz:
http://www.youtube.com/watch?v=KwEWxpOWOok

 
zwiń wątek alus  17 marca 2009 o godz. 15:23 #

Jeszcze reklama Novella. W stylu I’m mac, i’m pc :)
Ale bardzo ładna ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-NNbFboiSt0

 
 
zwiń wątek Burnt_Offering  17 marca 2009 o godz. 0:22 #

mi sie najbardziej podoba ostatnia- profesjonalna z fajna muzyka i latajacaymi pingwinami. ale pozostale tez sa niezle. szkoda tylko, ze nie zobacze ich w telewizji :(

zwiń wątek .  17 marca 2009 o godz. 9:09 #

Szkoda tylko, ze ta “reklama” to material BBC zrobiony jako zart na 1 kwietnia i wcale nie jako reklama linuksa – stad profesjonalny montaz. Ciekawe czy ktos zapytal BBC czy moze sobie ten material pozyczyc, przerobic i dorobic ideologie.

http://www.youtube.com/watch?v=nrxmpihCjqw

 
 
zwiń wątek Odysseusz  17 marca 2009 o godz. 7:05 #

Działają wszystkie…
A filmiki, cóż – muszą być króciutkie, smakują jak kawa instant. Ten z latającymi pingwinami mógłby być w lepszej jakości video.

 
zwiń wątek Moarc  17 marca 2009 o godz. 8:09 #

Wolę reklamę OpenMoko z gnijącym jabłkiem ;p

zwiń wątek krzy2  17 marca 2009 o godz. 9:56 #

Ano właśnie. Czy zauważyliście, że wśród jego użytkowników Linuks jest widziany jako anty- (anty-MS, anty-Apple), niż pro- (pro-…no właśnie co?).

zwiń wątek Rsh  17 marca 2009 o godz. 11:32 #

pro-Użyteczność? Dostrojenie Windows do takiego samego poziomu użyteczności by było albo bardzo trudne albo nie możliwe. Co do MacOSX to nie wiem, nie posiadam, ale nie mają valgrinda podobno. :-)
PS. Oczywiście dla każdego użyteczność to co innego.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek szczerydobolu  17 marca 2009 o godz. 15:50 #

fakt tak zepsuć system jak zepsuty jest linux to trudno :)

 
zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 18:12 #

wypatataj.

 
zwiń wątek niedzwiedz_2  17 marca 2009 o godz. 20:43 #

Nie dałoby się z nim zrobić to co on zrobił ze swoim mózgiem czyli wywalić? :/

 
 
zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 18:21 #

tak, negatywna wolnosc. uwielbiam to, “wolnosc od…”

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek koko  17 marca 2009 o godz. 20:30 #

Wolność od ucisku, wolność od prześladowań, wolność od ograniczeń, wreszcie wolność od opłat. Faktycznie ssie ta wolność od.

 
zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 22:18 #

o co chodzi? ja naprawde ja lubie, mialem na
mysli wolnosc od Jedynie Slusznego Software’u

 
zwiń wątek batwing  18 marca 2009 o godz. 20:23 #

Ta “wolność negatywna” to chyba jedyna z istniejących, prawda? Jaka inna miałaby być – wolność do? Tak się definiuje prawo (uprawnienie) a nie wolność. Wolność zawsze jest “od”.

 
 
 
 
zwiń wątek trasz  17 marca 2009 o godz. 9:39 #

Swoja droga, ostatnia reklama calkiem niezle podsumowuje ostatnich kilka lat rozwoju Linuksa – ‘With enough thrust, penguins fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead.”

zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 15:23 #

dobrze powiedziane, choc ja wolalbym pingwinim guanem
dostac niz odlamkiem szyby…

 
 
zwiń wątek sunrise_son  17 marca 2009 o godz. 10:56 #

Moim zdaniem straszna nędza.

#1
Slajdszoł ze zdjęć w niskiej rozdzielczości z dodatkiem pikselozy. Taką reklamę, to każdy może stworzyć o czymkolwiek.

#2
Wieje nudą.

#3
Zawiodłem się. Myślałem, że będzie coś nowatorkskiego, a tymczasem Leo nie prezentuje jakichś niewiarygodnych możliwości.

#4
Pomysł… nienajgorszy, ale przydałoby się to w trochę inną fabułę ubrać i zdynamizować akcję.

#5
Tym filmikiem można dzieci straszyć :D “Zobacz jaki potwór przyjdzie, jak zepsujesz komputer.”

#6
To już mnie dobiło. Rzewne pianinko, parę zdjęć nielotów i hasło, którego nikt nie zrozumie.

zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 14:07 #

malkontenctwo pierwszej wody. masz zly dzien, wstales
lewa noga z lozka, pod ktorym byl nocnik. albo kaczka
co gorsza.

paszol won!

 
 
zwiń wątek wojtek46_2  17 marca 2009 o godz. 12:09 #

Gdybym miał promować Linuxa to bym dla jego dobra nie pokazywał ludziom tych reklam. Jedynie #5 w miare trzyma poziom, reszta to albo realizacja marna, albo pomysł kompletnie nietrafiony.
Ciągle z PR w świecie Linuxa kiepsko.

 
zwiń wątek joker  17 marca 2009 o godz. 12:25 #

#5 jest super, ale rzeczywiście #6 to jest strzał w 10

 
zwiń wątek http://bagheera.myopenid.com/  17 marca 2009 o godz. 13:01 #

Ta osoatnia fajna jest, taka pro :)
Za to ta francuska, hmmm, że tak powiem, w ich stylu :s

 
zwiń wątek Sparrow1  17 marca 2009 o godz. 13:20 #

“Czym się różni jabłko od okna?…” Heh, dobre.
#5 najfajniejsza, #6 najlepiej zrealizowana – ta muzyka niemal wyciska łzy wzruszenia :)

 
zwiń wątek a  17 marca 2009 o godz. 13:34 #

Te “reklamy” nie reklamują systemu GNU/Linux tylko jądro systemu więc są “lekko” mówiąc/pisząc niesprawiedliwe. Ponieważ reklamują nazwę Linux jako system więc nic nie znaczą dla mnie i są nieuczciwe.

zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 18:22 #

zasadniczo racja. oczekujesz zrozumienia tego, co
naprawde za tym stoi/stalo od ludzi, ktorzy umieja
tylko klikac? pamietaj, ze taki bedzie przepraszam
za wyrazenie target coraz “latwiejszych” distros.

zwiń wątek a  17 marca 2009 o godz. 21:38 #

zgadzam się z Twoim zdaniem jednak nadal podtrzymuję swoje.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 22:20 #

rozumiem, ale ludzie alergicznie reaguja na przypominanie
o GNU. popatrz — minusy dostajesz. pewnie od Ubu-dzieci.

 
 
 
zwiń wątek Paweł Ciupak  17 marca 2009 o godz. 18:34 #

a, a wiesz, że Linux może działać także bez żadnej części GNU?

zwiń wątek Thar  17 marca 2009 o godz. 18:43 #

Oczywiście, że może. Tylko poza systemami embedded taki zakres działania średnio się przyda ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek a  17 marca 2009 o godz. 21:43 #

co do embedded ok, ale chyba nie takie przesłanie pojawia się w treści w/w (np: 3. Co gdyby Da Vinci używał Linuksa – gimp, blender itp. działają też na windows) druga sprawa to pytanie gdzie był by Linux gdyby nie GNU? Wydaje się że jeszcze daleko mu by było do tzw klikaczy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gotar  19 marca 2009 o godz. 23:11 #

Gdyby nie GNU byłby być może dalej niż jest obecnie – bo programiści zaangażowani w takie niewypały jak Hurd czy Gnash zajęliby się może czymś pożytecznym dla OSS.

 
 
zwiń wątek a  17 marca 2009 o godz. 21:45 #

miało być “…druga sprawa to pytanie gdzie był by teraz Linux …”

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek 42  17 marca 2009 o godz. 13:43 #

Mnie się najbardziej podoba piątka ;)

 
zwiń wątek Kaczka  17 marca 2009 o godz. 13:48 #

Żałość… Albo odtwórcze, albo kradzione, albo żenująco paściate.

zwiń wątek nat  17 marca 2009 o godz. 18:26 #

@Kaczka, jesli mozesz, to przedstaw dowod na to,
ze ktos wlamal sie do BBC, zajumal film z pingwinami
bez zgody tworcy czy wlasciciela praw autorskich i
przerobil na “reklame Linuxa”. o ile rozumiem, ten
filmik byl dostepny na Youtube i nikt z BBC specjalnie
nie dbal o to, zeby go wycofac (z niektorymi rzeczami
muzycznymi tak sie dzieje — nie ma dzwieku i notka,
ze nieautoryzowane przez oficjalnego wydawce — ok,
ich prawo).

sprawdz to, potem przedstaw materialy i okaze sie,
czy masz prawo mowic “kradzione”… a na razie to
wracaj gdzie Twoje miejsce. czyli do NFZ.

 
 
zwiń wątek [r4]  17 marca 2009 o godz. 15:25 #

Ależ malkontentów się zebrało… Nie rozumiem tego — nikt Was nie zmusza do oglądania, nic Was to nie kosztuje, nic nie tracicie, oglądając, co inni mają do powiedzenia. Jedynie nie zrobicie własnych, lepszych. Dlaczego? Pokażcie, że potraficie.

Mnie i tak najbardziej podobały się reklamy RedHata “First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you. Then you win.”

Mnie również podoba się ostatnia z prezentowanych tutaj. Ma przesłanie, a ja wciąż uważam, że za Linuksem i jego społecznością stoi najważniejszy atut: przesłanie właśnie.

zwiń wątek Kaczka  17 marca 2009 o godz. 15:54 #

> Ależ malkontentów się zebrało… Nie rozumiem tego — nikt Was nie
> zmusza do oglądania,

No i co z tego? I to odbiera prawo oceniania? Filmu w kinie czy TV nie oceniasz, skoro go dobrowolnie oglądasz?

> do powiedzenia. Jedynie nie zrobicie własnych, lepszych. Dlaczego?
> Pokażcie, że potraficie.

a po co? Człowiek powinien robić to, co uważa za sensowne. Nie podobają mi się reklamy różnych rzeczy, to nie znaczy, że mam dla nich kręcić lepsze.

> Mnie również podoba się ostatnia z prezentowanych tutaj. Ma
> przesłanie, a ja wciąż uważam, że za Linuksem i jego społecznością
> stoi najważniejszy atut: przesłanie właśnie.

Ale przecież już tu napisano, że jest kradziona. Więc jakie przesłanie? Jaka najlepszość? Bezwstydna kradzież i tyle.

 
zwiń wątek Rsh  17 marca 2009 o godz. 16:01 #

Nie podoba Ci się gra? Ha, idź i zrób lepszą! Nie podoba Ci się samochód! Ta? To wybuduj lepszy. Z takim podejściem żadna krytyka nie mogła by istnieć. Myślę, że jest całkiem fair porównywanie amatorskich reklam z profesjonalnymi od Apple/IBM/Novella, bo przecież celem tych amatorskich jest konkurowanie z tymi profesjonalnymi.

zwiń wątek Sparrow1  17 marca 2009 o godz. 19:12 #

Krytyk i eunuch są z jednej parafii.
Obaj dużo mówią, żaden nie potrafi

Niestety nie pamiętam autora, więc mogłem coś przekręcić. Z dedykacją dla wszystkich malkontentów.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
zwiń wątek asassello  18 marca 2009 o godz. 13:03 #
 
 
zwiń wątek anonim  17 marca 2009 o godz. 18:46 #

Trzecia reklama w miarę. Piąta jest w sumie fajna, i podoba mi się.

Pozostałe to albo kicz, albo (tak jak w przypadku ostatniej) zrzyna.

Na tym polega problem – aby stworzyć reklamę, trzeba mieć pieniądze. Społeczność może dać piękne skórki, może dać dobry kod – ale o reklamę będzie, niestety, ciężko…

 
zwiń wątek grzempek  17 marca 2009 o godz. 19:28 #

Mnie się podoba ostatnia…full pro można by rzecz. A przed ostatnia dostaje dużego plusika, ze względu na profesionalne zdjęcia, pomysł, humor, oraz niezłe pielęgniarki ;)

 
zwiń wątek renq  17 marca 2009 o godz. 19:33 #

Wśród krótkich filmów promujących linuksa wg mnie najlepszy jest Truth Happens zrobiony przez firmę Red Hat http://www.youtube.com/watch?v=ZtdnZNYN0MM
Tylko na reklamę jest trochę za długi…

zwiń wątek krzy2  17 marca 2009 o godz. 20:51 #

Kolejny przykład produkcji służącej do przekonywania przekonanych (czyli do poprawiania im samopoczucia).

 
 
zwiń wątek D4N  17 marca 2009 o godz. 21:00 #

Wie ktos moze co to za telefon koles ma w drugim filmiku?

zwiń wątek D4N  17 marca 2009 o godz. 21:04 #

Wydaje mi sie, ze jest to G1 Dev Edition ale nie jestem pewien.

BTW Znacie jakies inne telefony linux based nie liczac G1 i openmoko.

 
 
zwiń wątek zoompa  17 marca 2009 o godz. 21:06 #

żałosne są te zwycięskie reklamy. tandeta i amatorka (może poza ostatnią). Reklamy IBM za to kopią tyłek.

 
zwiń wątek Sierran  17 marca 2009 o godz. 22:48 #

Pff.. Kto Oglądał Monty Pythona ten pewnie zna ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=RfkucaGv0oA

 
zwiń wątek LM  18 marca 2009 o godz. 9:35 #

Pytanie za 100 punktów: które z tych filmików zostały obrobione w MovieMaker? :D

 
zwiń wątek sadi  18 marca 2009 o godz. 10:17 #

Niestety muszę się zgodzić z głosami krytyki. Ostatnia reklama jako jedyna prezentuje wysoki poziom, ale i tak nie będzie jej można użyć. Pozycja 5 ma niezły pomysł i humor, z realizacją już trochę słabiej (choć jak na amatorską produkcję…). Pozostałe reklamy moim skromnym zdaniem są już żenujące. Pomysły, które od początku są kiepskie (“Papier, nożyce, itd.”), czy pomysły, które mogłyby być niezłe, gdyby były w jakikolwiek sensowny sposób wykorzystane (“Leonardo”). Pozycja 1 to już bardziej antyreklama, a w “I’m not Linux, ver3″ koleś fajnie gada, ale to się w ogóle nie nadaje na reklamę. Inna sprawa, że już same slogany “I’m Linux”, czy “Be Linux” kłują mnie w uszy.

 
Identyfikator (wymagane)
Adres e-mail (wymagany - nie pokażemy go publicznie)
Adres URI
Rozmiar pola: zmniejsz rozmiar | zwiększ rozmiar
Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.
W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="jaklinux.org">Linux dla każdego</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

CC BY

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska. Uwaga, jeśli nius jest skopiowany z innej strony, kopiując go należy podać link również do tej strony!