Kategorie:
23

Recenzja Kubuntu 9.04

Jak działa mix KDE 4.2 i Ubuntu 9.04? Jakie są zalety i wady nowego środowiska? Na te i inne pytania dotyczące Kubuntu 9.04 odpowie ten artykuł.


Kubuntu, w wersji 9.04, oferuje nam znaną z Ubuntu łatwość obsługi systemu, a zarazem daje nam zupełnie zmienione i unowocześnione środowisko KDE 4.2. W K Desktop Environment zaszło ostatnio wiele kontrowersyjnych zmian. Projekt zyskał wielu zwolenników i tyle samo wrogów. Pierwsi gloryfikują KDE za świeże spojrzenie na pulpit, zaś drudzy zarzucają mu brak stabilności. Jak zastosowanie najnowszej wersji środowiska spod znaku dużego „K” wpłynęło na działanie znanego i lubianego Ubuntu? Sprawdźmy!…

Wraz z artykułem stratuje blog o Linuksie i OpenSource. Jest to chyba pierwszy blog tego typu w polskim, komercyjnym portalu. Zapraszam do czytania i komentowania!

Więcej informacji: http://www.chip.pl/blogi/linuxblog/2009/...kde-ubuntu

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

69 komentarzy

zwiń wątek http://robert.sajdok  8 maja 2009 o godz. 22:48 #
Gravatar

Miło, że powstał taki blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 19:30 #
Gravatar

"stratuje blog o Linuksie i OpenSource"

zglaszalem wczoraj…

 
 
zwiń wątek omni  9 maja 2009 o godz. 1:18 #
Gravatar

Fajnie, że powstał taki blog, a jeszcze fajniej,

że ktoś wreszcie raczył zauważyć i głośno o tym powiedzieć, że Kubuntu to nie ubuntu!!!

Dotychczas to miałem takie wrażenie, że Kubuntu istnieje tylko po to, żeby

poprawiać statystyki ubuntu.

Miejmy nadzieje, że to się w końcu zmieni.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek barteqx  9 maja 2009 o godz. 1:26 #
Gravatar

No muszę się przyznać, że to ja prowadzę bloga. :)

Mam nadzieję, ze się miło czyta. Będę co jakiś czas pisał troszkę więcej o KDE. Czasami skrytykuje Apple i Microsoft – jak to bywa na blogu :)

zwiń wątek DerDevil  9 maja 2009 o godz. 2:10 #
Gravatar

Kurcze strasznie mi się nie podoba wygląd okien w KDE4 w zależności od systemu czy dystrybucji pasek na pulpicie się różni ale wygląd okien już nie.

Można zmieniać wygląd okien w centrum sterowania ale to się tyczy chyba tylko aplikacji kde3/qt3 bo żeby zmienić wygląd okien w kde4 to trzeba podmieniać pliki :(

Czy się mylę?

bo jak już używam jakiegoś *nixa to z GNOME ale od czasu do czasu sprawdzam KDE aż znowu mi się spodoba

 
zwiń wątek Szymon  9 maja 2009 o godz. 8:25 #
Gravatar

Może to trochę moje zboczenie, ale kolumna z lewej rozprasza nieco wzrok. (Mam zeza i tym bardziej to czuć)

 
zwiń wątek polaroid  9 maja 2009 o godz. 14:04 #
Gravatar

"No muszę się przyznać, że to ja prowadzę bloga. :)

Mam nadzieję, ze się miło czyta. Będę co jakiś czas pisał troszkę więcej o KDE. Czasami skrytykuje Apple i Microsoft – jak to bywa na blogu :)

"

Czyli a priori zakładasz, że dzieli się to na "tych dobrych" i "tych złych".

Gratuluję dziennikarskiej rzetelności i obiektywności.

zwiń wątek Bananikus  9 maja 2009 o godz. 17:07 #
Gravatar

Od kiedy bloger to dziennikarz?

 
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 18:46 #
Gravatar

polaroid: MS i Apple sa zli, nie wiedziales? : )

 
zwiń wątek lordmorgul  9 maja 2009 o godz. 22:33 #
Gravatar

Od kiedy dziennikarstwo ma być obiektywne?

 
 
 
zwiń wątek MichalK  9 maja 2009 o godz. 10:18 #
Gravatar

"ktoś wreszcie raczył zauważyć i głośno o tym powiedzieć, że Kubuntu to nie ubuntu!!!"

Jak nie jak tak?

zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 11:48 #
Gravatar

co racja to racja. powinno zreszta sie zrobic KNU.

Knu's Not Ubuntu : )

 
zwiń wątek wini  9 maja 2009 o godz. 12:47 #
Gravatar

MichalK – Tu sobie możesz poczytać, żeby się dokształcić: Kubuntu

A jak byś miał trudności z czytaniem to specjalnie dla ciebie zacytuje fragment:

"Projekt Kubuntu ma być dla KDE tym, czym jest Ubuntu dla GNOME..".

Tak że chyba nawet ty widzisz tu wyraźnie, że Kubuntu to nie Ubuntu!

zwiń wątek bitels  9 maja 2009 o godz. 14:44 #
Gravatar

Według mnie kubuntu to doskonały przykład jak odstraszyć ludzi od kde. O ile ubuntu + gnome świetnie współgra to kubuntu, no cóż… Kubuntu to taka dystrybucja drugiej kategorii, robiony na odwal się, żeby była. Moim zdaniem jeśli chodzi o kde 4.2 to obecnie najlepszą implementację ma mandriva 2009.1

 
zwiń wątek kumien  9 maja 2009 o godz. 14:58 #
Gravatar

Nie zgodzę się. Mam Kubuntu i sprawuje się lepiej niż w openSUSE, który powinien lepiej współpracować.

Fajnie jest, że mamy tam czyste KDE, bez zmian w wyglądzie, backportów i innych udziwnień, które powodują później niestabilną pracę.

 
zwiń wątek MichalK  9 maja 2009 o godz. 19:40 #
Gravatar

@wini Zarówno w ubuntu mozna zainstalować kde i nie bedzie sie to niczym roznic od kubuntu jak i w kubuntu gnome i masz ubuntu jako ze repozytoria sa te same, wiec jest to to samo. Czytanie nie zwalnia od myslenia ;p

 
zwiń wątek wini  9 maja 2009 o godz. 20:40 #
Gravatar

MichalK – skąd się biorą takie ofermy jak ty?

Nie będę ci tu wszystkiego tłumaczył bo szkoda mi czasu na takiego fanboya

jak ty. Podałem ci linka do wikipedi, nawet pofatygowałem się i zamieściłem ci fragment który tłumaczy czym jest Kubuntu.

Po takiej lekturze to nawet małpa by zrozumiała o co chodzi – a ty rżniesz głupa i udajesz, że nie zrozumiałeś!!!

 
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 21:46 #
Gravatar

@wini: ostaw te grzybki : )

 
zwiń wątek wiktorw  10 maja 2009 o godz. 0:28 #
Gravatar

@wini: Zaraz, zaraz. Canonical prowadzi dla swoich systemów repozytorium, gdzie są wszystkie pakiety z każdego wydania. System bazowy to oczywiście kernel, programy i usługi wspomagające (jak np. udev, hal), oraz tzw. userland GNU. Mechanizm instalacji pakietów jest jednakowy (apt-get + dpkg). Wszystkie *buntu to w rzeczy samej jeden system, bo na każdym można zainstalować dowolne pakiety z tego samego repozytorium. Tyle miał na myśli MichalK.

Ja dodam jeszcze, że da się m.in. zainstalować ręcznie Debiana czy Ubuntu, nawet spod innego systemu operacyjnego. Jeden mały debootstrap, pusta partycja i połączenie sieciowe – no, jeszcze konfiguracja zgodnie z dokumentacją i system bazowy już działa. Co dalej będzie z takim pingwinem – czy to będzie serwer www (np. apache2), poczty, desktop, czy jeszcze co innego – zależy już od następnie instalowanych pakietów. Powiem nieskromnie, że ja sam, niżej podpisany, pomagałem w swoim czasie deweloperom Debiana i Ubuntu odświeżyć podlinkowane powyżej strony, bo przy którejś zmianie wydania stare instrukcje przestały działać. Stąd dla mnie do dziś prawdziwe jest stare powiedzenie: Linux to Linux to Linux – a podobnie jest z Ubuntu (serio!).

Jeśli więc mówimy o różnicach, to Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu itd. różnią się DOMYŚLNYM zestawem pakietów. W związku z tym istnieją przecież metapakiety takie jak ubuntu-desktop, kubuntu-desktop, xubuntu-desktop, edubuntu-desktop, czy edubuntu-desktop-kde. Gdyby chcieć dystrybuować wszystkie te pakiety naraz, wraz z wynikającymi z tego zależnościami, obraz ISO nie mieściłby się na płycie CD tylko byłby o wiele większy. A i tak niewielu osobom byłoby to faktycznie potrzebne. Stąd pewniejszy sposób dotarcia do nowych użytkowników – płyta LiveCD nie jest zbyt duża i co istotne, można w skończonym czasie ją pobrać (u nas w Polsce rozpuściliśmy się kilkumegabitowym Internetem, ale nie zawsze tak było, a i jeszcze nie wszędzie jest tak różowo).

Z technicznego punktu widzenia można na jednym systemie linuksowym zainstalować wiele środowisk graficznych, a na ekranie logowania wybierać jedno z nich, które ma być uruchomione po zalogowaniu użytkownika. To się nazywa sesja (poszukaj, a znajdziesz). Pakiety *-desktop z (Ku/Xu/U)buntu określają także m.in. domyślny temat usplash (ekranik z paskiem wyświetlany przy starcie i zamykaniu systemu) czy wygląd ekranu logowania (jak np. gdm czy kdm). Ale czy zainstalowanie jakiegoś konkretnego pakietu ze środowiskiem graficznym zaraz zmienia cały system operacyjny na inny? Jeśli tak uważasz, to niestety nie masz racji. Przecież można użyć do instalacji systemu płyty Ubuntu, odinstalować ubuntu-desktop (zostaje system pracujący w trybie tekstowym, nota bene świetny na serwer ;) ) a zainstalować w zamian pakiet kubuntu-desktop. Można też doinstalować kolejne środowiska (xfce, xpde, fluxbox i inne), choćby po to aby je sobie obejrzeć. To naprawdę nie wymaga formatowania partycji i instalowania wszystkiego od nowa, to cały czas ten sam system.

Inna sprawa, że za rozwój pakietów stanowiących podstawę dla ubuntu-desktop (wraz z zależnościami) odpowiada Canonical, zaś za rozwój np. kubuntu-desktop (i zależności) odpowiada zespół Kubuntu. Jeśli to stanowi dla Ciebie wyróżnik "inności" Kubuntu i Ubuntu, no to niech Ci będzie. Ale jakoś mi ten punkt widzenia nie odpowiada, dla mnie to wszystkie te U/K/X/* grupy WSPÓŁPRACUJĄ, bo przecież jako deweloperzy czytali chyba Manifest Ubuntu i kodeks postępowania, czy oryginalny Code of Conduct (tzw. CoC).

@wini: zanim znów będziesz chciał różnicować Ubuntu, przeczytaj powyższe artykuły, dadzą ci do myślenia.

 
zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 11:13 #
Gravatar

No!

Jeszcze ideolog nam się tu trafił!

Powiem szczerze – komunistą nie jestem i nigdy nie byłem, tak że żadnych

manifestów czytał nie będę.

Widzę, że straszny fanboy z ciebie – tylko nie wiem czego!!!

Tak z grubsza to podstawową różnicą *BUNTU w stosunku do innych dystrybucji jest to, że dostajesz tu kompletny system operacyjny zoptymalizowany pod

gnome – ubuntu lub kde – kubuntu. Tak że instalowanie kde na ubuntu lub gnome na kubuntu na pewno mija się z celem tej dystrybucji.

 
zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 11:17 #
Gravatar

I tu jeszcze może dam ci coś, co pomoże ci się zastanowić nad tą 'wspaniałą, zgodną, współpracującą i wspierającą się' rodziną BUNTU:

Premiera BUNTU 9.04

 
zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 11:18 #
 
zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 11:20 #
Gravatar

I tu jeszcze może na zakończenie, poza tematem dodam linka do ciekawej dystrybucji opartej na gentoo:

Sabayon Linux 4.1

Według opisu całkiem ciekawie się prezentuje i może nie jest aż tak przesiąknięta ideologią.

Miało być wszystko w jednym poście, ale nie wiem dlaczego, ale w całości nie mogłem wysłać.

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 12:31 #
Gravatar

wini, widze, ze to nie grzyby. to klej albo

rozpuszczalnik…

 
zwiń wątek wiktorw  10 maja 2009 o godz. 13:24 #
Gravatar

@wini: Piszesz:

Jeszcze ideolog nam się tu trafił!

Powiem szczerze – komunistą nie jestem i nigdy nie byłem, tak że żadnych

manifestów czytał nie będę.

Wiesz co, smutno mi. Właściwie to po takim postawieniu sprawy przez Ciebie nie chce mi się odpisywać. Bo nawet nie wiesz o co chodzi a obrażasz. I po co?

"Kod postępowania" dotyczy się kilku całkiem ludzkich i normalnych rzeczy:

* Bądź rozważny.

* Zachowaj szacunek.

* Współpracuj.

* W przypadku nieporozumień zasięgaj opinii innych.

* W przypadku wątpliwości poproś o pomoc.

* Odchodź z wyobraźnią.

Gdyby deweloperzy Gentoo stosowali się choć do niektórych powyższych zasad, a nie żarli się między sobą, nawet nie musiałbyś dziś pewnie czytać moich wypowiedzi. Bo używałbym sobie dalej spokojnie Gentoo (jak to robiłem przez prawie 4 lata) i świat byłby piękny. Zresztą, między deweloperami Sabayon i Gentoo też nie zawsze jest miło.

Widzę, że straszny fanboy z ciebie – tylko nie wiem czego!!!

Dociekliwa ze mnie dusza i nie boję się eksperymentować. Chyba więc jestem fanboyem (lub raczej: fanmanem) obiektywnej prawdy w informatyce. W końcu, jest w niej tyle fascynujących problemów oczekujących na rozwiązanie.

Tak z grubsza to podstawową różnicą *BUNTU w stosunku do innych dystrybucji jest to, że dostajesz tu kompletny system operacyjny zoptymalizowany pod

gnome – ubuntu lub kde – kubuntu.

I tu się z tobą zgodzę. Znam także kilka innych dystrybucji, które też głównie wspierają jedno z tych środowisk graficznych. Choć są i wyjątki, np. PCLinuxOS czy Fedora w odmianach na KDE i GNOME, wydawane naprzemiennie lub w zbliżonym czasie.

(Przy okazji: znasz jakieś inne środowiska na biurko? Czy dla Ciebie Linux to tylko KDE lub GNOME i dwie drużyny nie lubiących się nawzajem użytkowników? Podpowiedź: jest nieco inaczej.)

Tak że instalowanie kde na ubuntu lub gnome na kubuntu na pewno mija się z celem tej dystrybucji. (wytłuszczenie dodane)

Obawiam się, że zbytnio generalizujesz.

Filozofia Ubuntu

Nasza praca nad Ubuntu odbywa się w myśl zasady wolności oprogramowania, która – taką mamy nadzieję – będzie się upowszechniać i przyniesie światu wiele korzyści.

 
zwiń wątek wiktorw  10 maja 2009 o godz. 13:29 #
Gravatar

@nat: widze, ze to nie grzyby. to klej albo rozpuszczalnik…

nat, zachowuj się ;)

Dzięki!

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 13:32 #
Gravatar

hehe… "zachowuj sie. zle bo zle, ale sie zachowuj" : )

wini swego czasu sugerowal, ze uzywam THC do sniadania,

sprostowalem, ze kofeine, to teraz ja mu sugeruje alifaty

i ksyleny! ]: )

 
zwiń wątek wiktorw  10 maja 2009 o godz. 13:40 #
Gravatar

A ja nie wiedziałem, że już to dyskutowaliście. No to się nie wtrącam więcej :D

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 13:41 #
Gravatar

@wiktorw: z ta wolnoscia to polegli z kretesem. oczywiscie

do Canonical pretensji nie mam, ale spolecznosc maja dosc

nieswiadoma w tej kwestii.

notka do "wrogow" rms/fsf/gpl/itp: powyzsze bylo stwierdzeniem

faktu, nienacechowanym emocjonalnie, ani nie mialo za zadanie

wartosciowania, kazdy minus do tego komentarza bedzie swiadczyl

o negowaniu przez dawce faktu, ze wiekszosci userow wolnosc

oprogramowania kompletnie nie obchodzi. to czy "stety", czy

"niestety" jest odrebnym problemem.

 
 
 
zwiń wątek marcinsud  9 maja 2009 o godz. 11:10 #
Gravatar

ino szkoda, że na distrowatch kubuntu i ubuntu nie są liczone jako jedno, ale dobrze, że kilka środowisk jest jako tako wspieranych, bo nie wiem czy canonical wspiera kubuntu, kiedyś kubu było pod opieką społeczności.

 
 
zwiń wątek BeCe  9 maja 2009 o godz. 10:17 #
Gravatar

Nie obraź się, bo naprawdę nie mówię tego, żeby się na tobie wyżywać, ale widać, że chyba jesteś w miarę nowym użytkownikiem GNU/Linuksa, bo na w recenzji prawie w każdym akapicie ujawniasz swoje kompleksy względem Windowsa. Podejrzewam również, że jak na neofitę przystało popełniasz też grzech nadgorliwości próbując przepychać GNU/Linuksa nawet w zastosowaniach do których gorzej się nadaje niż Windows. Na pocieszenie dodam, że większość obecnych użytkowników, ja również, też kiedyś przez ten etap przechodziła i tylko niewielu z tego etapu nie wyrasta.

A na koniec taka nieśmiała wskazówka: czasami zamiast skupiać się na nieustannym porównywaniu lepiej po prostu wskazać innym mocne strony danego rozwiązania i pozostawić ludziom decyzję o atrakcyjności danego rozwiązania. W ten sposób unika się wielu nieporozumień.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 11:49 #
Gravatar

BeCe: nie obraz sie, ale poprawczak polityczny tu zapodajesz :)

 
zwiń wątek wini  9 maja 2009 o godz. 11:52 #
Gravatar

BeCe – użyje tu częściowo twoich słów –

"Nie obraź się, bo naprawdę nie mówię tego, żeby się na tobie wyżywać, ale widać, że chyba" jesteś starym, zgrzybiałym użytkownikiem linuxa, który dawno już stracił świeżość

spojrzenia i umiejętność logicznego rozumowania.

W polsce jest pewnie 99 procent użytkowników windowsa, blog się znajduje na portalu odwiedzanym pewnie tylko przez użytkowników windowsa.

Tak że widzisz (albo i nie) że porównywanie z windowsem jest jak najbardziej trafne, a kompleksy to się odezwały pewnie u ciebie!!!

 
zwiń wątek kumien  9 maja 2009 o godz. 15:09 #
Gravatar

Celna uwaga. W niektórym dziedzinach Linux jest lepszy w niektórych Windows, a na tym blogu można tylko przeczytać jak zły jest system MS i jak w Kubuntu wszystko działa tak samo, tylko odrobinę lepiej.

Bardzo rzadko się słyszy od użytkownika pingwina, że w tym i w tym Windows jest liderem i jeszcze przed nami daleka droga. Po prostu, trochę więcej obiektywizmu.

 
zwiń wątek Radek  10 maja 2009 o godz. 5:28 #
Gravatar

BeCe dobrze gada. Zobaczczcie na przykład taki fragment:

"Co ciekawe w KDE nie zmienimy przez przypadek szerokości paska lub jego położenia, jak to często ma miejsce w Windows."

A teraz niech się każdy, kto widział chociaż raz Windows na oczy zastanowi, czy autor bloga wie co pisze. No, chyba, że chodziło o Windows 95, bo tam może taki problem był, ale skoro tekst nie jest o KDE2, to zgaduję, że nie jest też o Win95.

 
 
zwiń wątek przemo_li  9 maja 2009 o godz. 16:57 #
Gravatar

Mam kubuntu 9.04 i nie podoba mi się ono fedora 10 po doinstalowaniu KDE4.2 (a wydana została przed premierą 4.2) się lepiej z nim integruje. Ubuntu działa wprost cudownie z GNOME ale Kubuntu 9.04 nie bardzo sobie radzi tak jakby przy tym wydaniu po prostu zabrakło ludzi żeby wszystko dopracować.

Szkoda. Żeby nacieszyć się KDE4.2 za parę dni ściągam fedorę 11 (która będzie z KDE4.2 oraz sterownikami opensource do nvidi zwanymi nouveau)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek melhiore  9 maja 2009 o godz. 18:09 #
Gravatar

Przestan nas olewac i zacznij uzywac przecinkow… Musialem trzy razy czytac zeby zrozumiec o co Ci chodzilo… Netykieta sie klania…

zwiń wątek ufoludek  9 maja 2009 o godz. 20:46 #
Gravatar

To nawet nie netykieta, a po prostu elementarna umiejętność posługiwania się ojczystym językiem.

zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 21:51 #
Gravatar

ufoludek: jestes pewien, ze tez nie masz tu bledu?

 
zwiń wątek ufoludek  9 maja 2009 o godz. 21:55 #
Gravatar

nat: nie jestem :)

 
zwiń wątek ufoludek  9 maja 2009 o godz. 21:57 #
Gravatar

ale przynajmniej próbuję.

PS. I znów za szybko mi się wcisnęło "dodaj komentarz". Czy ktoś już kiedyś wspominał, że przydała by się możliwość edycji komentarzy?

 
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 22:01 #
Gravatar

moj post nie byl zlosliwy, ale az sie boje wychylic

z "jezykowa poprawnoscia", a w googlach nie umiem szybko

sprawdzic. obstawiam, ze to "a" po przecinku w zdaniu

"To nawet nie netykieta, a…" powinno byc "ale"/"tylko",

tak mnie uczyli, ale moze dzis jest inaczej…

tak, edycja bylaby dobra, szczegolnie jak sie komus

(mię np.) czasem wcisnie klawisz "wypierdalaj" i chce

sie to cofnac… : )

 
zwiń wątek marcinsud  9 maja 2009 o godz. 22:30 #
Gravatar

ale góra do 3 minut po napisaniu newsa, bo dłuższy okres czasu mógłby być wykorzystywany do nadużyć.

 
zwiń wątek marcinsud  9 maja 2009 o godz. 23:57 #
Gravatar

@#$%^ oczywiście nie newsa tylko komentarza. Edycja jest potrzebna to fakt!
Edycja komentarza do 3 minut po napisaniu komentarza – tak miało być

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 0:02 #
Gravatar

do niektorych newsow tez by sie przydalo ; )

 
zwiń wątek wiktorw  10 maja 2009 o godz. 1:02 #
Gravatar

@nat: autor newsa może go modyfikować. Co prawda mechanizmami wordpress (inny wygląd niż strona LinuxNews czy OSNews), ale może.

Niestety, gorzej z edycją komentarzy. Redaktorzy LN/OSN chętnie przyjmą pomoc programistyczną w celu zrobienia takiej funkcjonalności…

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 12:37 #
Gravatar

@wiktorw: wiem o tym, ale autor nie zawsze modyfikuje,

nawet jesli problemem sa literowki.

 
zwiń wątek ufoludek  11 maja 2009 o godz. 4:36 #
Gravatar

@nat: masz rację — faktycznie przecinka przed "a" być nie powinno. Jeśli chodzi o "a" vs "albo/tylko", to nie jestem pewien.

Cóż, najwyżej mój komentarz wpadnie w kategorię "przyganiał kocioł garnkowi" :)

 
zwiń wątek nat  11 maja 2009 o godz. 9:57 #
Gravatar

ufoludek: przecinek jak najbardziej na miejscu, tylko

ten spojnik raczej nie bardzo. trzebaby prof. Miodka

zapytac.

 
 
 
 
zwiń wątek Radek  9 maja 2009 o godz. 19:26 #
Gravatar

Chcesz zareklamować bloga za darmo? Wejdź na osnews.pl !

Ile można pisać o ubuntu 9.4 i Wine?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 19:35 #
Gravatar

Ile można pisać o ubuntu 9.4 i Wine?

jak wskazuje doswiadczenie, niestety do ubusranej smierci ; )

 
zwiń wątek marcinsud  9 maja 2009 o godz. 22:26 #
Gravatar

Jeśli o tym wine masz coś do mojego newsa to łaskawie zobacz, że żadnego bloga nie reklamuje. Jeśli tak sobie piszesz to uznajmy, że tego posta nie było ;]

 
 
zwiń wątek artur  9 maja 2009 o godz. 21:29 #
Gravatar

Bardzo mi się podoba KDE 4.2, ale niestety linuxowi do normalnej używalności braknie kilkaset lat świetlnych. Według mnie dobrym wyjściem było by gdyby nowym KDE zainteresował się Microsoft. Powiedzmy sobie szczerze: vista była niewypałem i w7 też nim pewnie będzie, a ładnie dopracowane KDE 4.2, dobrze współpracujące z winXP mogło by okazać się strzałem w dziesiątkę.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  9 maja 2009 o godz. 21:58 #
Gravatar

artur: przykre, ze nie umiesz uzywac Linuxa nawet z KDE.

cierpliwosci, pare lat (zwyklych) i moze styki spracuja.

na zachete plusik, bo mam dzis dobry dzien.

a Ms na KDE nie nasylaj, ja Cie bardzo prosze, zeby nie

wyszlo jak w tej piosence, co by tu jeszcze..?.

zwiń wątek http://kneczaj.openi  10 maja 2009 o godz. 2:35 #
Gravatar

Co by ci przeszkadzało, gdyby ms rozwijał kde? W końcu jest to projekt open source i taki by pozostał, a jeśli jakaś firma przyczynia się do rozwoju projektu i podsłane patche są zgodne z przeznaczeniem programu, to chyba tym lepiej dla tego projektu.

zwiń wątek creativenights.pl  10 maja 2009 o godz. 12:48 #
Gravatar

@http://kneczaj.openid.pl/ – wiesz jaki byłby to kwas na mieście, jakby MS tknął jakiegoś składnika systemu fanboja? Fanboj się tak napręża w krytyce MS, a tu nagle przychodzi mu używać produktu częściowo powstałego za sprawą MS. Świętokradztwo! ;)

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 13:21 #
Gravatar

wiesz jaki byłby to kwas na mieście

pozdrawiamy prowincje : )

 
zwiń wątek creativenights.pl  10 maja 2009 o godz. 13:31 #
Gravatar

@nat: bycie z prowincji nie jest dla inteligentnego człowieka żadną ujmą, także zachowaj te odzywki na rozmowy z kolegami.

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 13:50 #
Gravatar

pozdrowiania kojarzysz z ujma i chyba w domysle

sugerujesz, zes inteligentny — heh, stanowczo

bardziej ode mnie, ja takiego polaczenia nie ogarniam ; )

a na powaznie: mam prawo byc antyMS i nazywanie

mnie przez to "fanbojem" jest dosc nieprzyjemne.

chyba, ze nieslusznie to odebralem jako wycieczke

osobista.

i chyba moglbys dac spokoj z "przychodzi mu uzywac

produktu…" — uzywalbym pewnie i tak KDE 3.5, jesli

w ogole…

 
 
 
zwiń wątek creativenights.pl  10 maja 2009 o godz. 10:36 #
Gravatar

Na razie to Win7 może być sukcesem porównywalnym z Windows XP. Przynajmniej na dziś nie ma powodów by tak nie twierdzić ;-)

zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 11:30 #
Gravatar

Trzeba przyznać, że win7 prezentuje się całkiem przyzwoicie i o ile udało by mu

się odnieść sukces porównywalny do winXP, to można zapomnieć o linuxie na desktopach.

zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 13:50 #
Gravatar

w niszy akademickiej *nix bedzie zawsze : )

 
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 14:57 #
Gravatar

osoba, ktora dala tu minus niech poczuje sie

przeze mnie gleboko obrazona. dziekuje.

 
 
 
 
zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 2:53 #
Gravatar

qwertyuiop

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wini  10 maja 2009 o godz. 2:55 #
Gravatar

@wiktorw
No!
Jeszcze ideolog nam się tu trafił!
Powiem szczerze – komunistą nie jestem i nigdy nie byłem, tak że żadnych
manifestów czytał nie będę.
Widzę, że straszny fanboy z ciebie – tylko nie wiem czego!!!
Tak z grubsza to podstawową różnicą *BUNTU w stosunku do innych dystrybucji jest to, że dostajesz tu kompletny system operacyjny zoptymalizowany pod
gnome – ubuntu lub kde – kubuntu. Tak że instalowanie kde na ubuntu lub gnome na kubuntu na pewno mija się z celem tej dystrybucji.
I tu jeszcze może dam ci coś, co pomoże ci się zastanowić nad tą ‘wspaniałą, zgodną, współpracującą i wspierającą się’ rodziną *BUNTU:
Premiera *BUNTU 9.04
Ile się pisze o ‘zgodnej rodzinie’ *BUNTU
Dziś pewnie już śpisz, ale jutro do poduszeczki będzie jak znalazł!!!

I tu jeszcze może na zakończenie, poza tematem dodam linka do ciekawej dystrybucji opartej na gentoo:
Sabayon Linux 4.1

Według opisu całkiem ciekawie się prezentuje i może nie jest aż tak przesiąknięta ideologią.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 12:39 #
Gravatar

wini, krotkie pytanie: co oznacza optymalizacja

systemu operacyjnego pod jakis window manager?

pytanie jest powazne, poki co uwazam takie cos za

totalny belkot, jesli sie myle, prosze o wyprowadzenie

z bledu.

 
 
zwiń wątek wikzbor  10 maja 2009 o godz. 14:47 #
Gravatar

Nie ma co drzeć kotów o ubuntu, bo jego dni są już i tak policzone.

Co do tej jego filozofii-ideologi to ma sporo wspólnego z komunizmem.

Chociażby budowanie całej dystrybucji w oparciu tylko o otwarte (darmowe) oprogramowanie.

Przyszłość należy do umiarkowanych i dobrze zoptymalizowanych pod kontem normalnego użytkownika dystrybucji takich jak mint, sabayon, czy mandriva.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  10 maja 2009 o godz. 14:55 #
Gravatar

istotna roznica: komunizm duzo probowal narzucac i narzucal

ludziom, Ubuntu mozna uzywac albo nie, jesli sie sprobuje,

mozna odstawic. bardziej radykalne jest Ututu i chyba Gnusense.

choc RMS swego czasu narzekal, ze opiekujacy sie pakietami

dodali tam rar'a… : )

a do kogo nalezy przyszlosc, to przyszlosc pokaze. oby nie

nalezala do majkrosofta.

 
 
zwiń wątek Apis  11 maja 2009 o godz. 19:13 #
Gravatar

Swietna tapeta – moze ktos podeslac linka skad mozna sciagnac?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia