Kategorie:
37

Jądro Linuksa ratuje zwierzęta – nowe logo gałęzi Linusa

Tux, który jest oficjalnym logo Linuksa, a zarazem jego maskotką zostanie zastąpiony przez Tuza w gałęzi jądra rozwijanej przez Linusa Torvaldsa.
Tuz to diabeł tasmański (Tasmanian Devil). Gatunek ten jest zagrożony wyginięciem, dlatego też, podczas trwania tegorocznej konferencji Linux.Conf.Au podjęto decyzję zmiany loga w wydaniu 2.6.29. Zmiana ta ma zwiększyć zainteresowanie tym wymierającym gatunkiem. Tux powróci wraz z wydaniem jądra oznaczonym numerkiem 2.6.30.

Oto nowy kolega Tuksa – Tuz:
Tuz

Więcej informacji: http://www.phoronix.com/scan.php?page=ne...&px=NzE1MA

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

71 komentarzy

zwiń wątek smalu  18 marca 2009 o godz. 19:09 #
Gravatar

Diabeł tasmański? Ukłon w stronę BSD :D ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  18 marca 2009 o godz. 19:36 #
Gravatar

Ta. Kolejny ficzer z BSD nieudolnie skopiowany w Linuksie – jak zarzadzanie pamiecia czy ext2.

;-)

zwiń wątek Hm  18 marca 2009 o godz. 21:27 #
Gravatar

Sam jesteś nieudolnie skopiowany klonem linuksiarza. ;)

zwiń wątek quest  18 marca 2009 o godz. 22:24 #
Gravatar

Podpowiem, że w sieciowej kulturze emorda ";-)" oznacza "pisane żartem".

Nie ma potrzeby wyzywać swoich frustracji na traszu za pomocą minusów i pseudo śmiesznych ironii.

 
zwiń wątek Thar  19 marca 2009 o godz. 1:00 #
Gravatar

@quest: zasadniczo tak, z tym że on często stawia ją obok pisaniny najzupełniej poważnej, z wydźwiękiem "ale cię pojechałem!".

 
zwiń wątek morsik  19 marca 2009 o godz. 15:24 #
Gravatar

hmm… a ja myślałem że ":-P" oznacza pisanie żartem

 
zwiń wątek Bananikus  19 marca 2009 o godz. 16:25 #
Gravatar

Ja myślałem, że na końcu zdania stawia się kropkę i przed "że" przecinek. Jak się czepiasz pierdół, to sam pisz poprawnie.

 
 
zwiń wątek zasm  18 marca 2009 o godz. 23:46 #
Gravatar

dobre trasz;D

 
zwiń wątek mgol  19 marca 2009 o godz. 0:31 #
Gravatar

Ta, zwłaszcza alokator płytowy. ;P

zwiń wątek trasz  19 marca 2009 o godz. 9:27 #
Gravatar

@mgol: Ok, slab allocator Linux akurat wzial z Solarisa. No ale wszyscy wzieli, wiec to zaden zarzut.

 
 
zwiń wątek lukas  19 marca 2009 o godz. 8:31 #
Gravatar

Przecież taką mają licencje, która pozwala rżnąć ich ze wszystkiego, a najlepiej o tym wiedzą Apple i MS. Nieprawda? ;)

zwiń wątek trasz  19 marca 2009 o godz. 9:28 #
Gravatar

@lukas: Tak, BSD ma licencje ulatwiajaca wspolprace z przemyslem. Aczkolwiek MS, niestety, tego nie wykorzystuje – a szkoda.

 
zwiń wątek janc  19 marca 2009 o godz. 11:47 #
Gravatar

wspolprace? buhehe

 
zwiń wątek trasz  19 marca 2009 o godz. 12:15 #
Gravatar

@janc: No, wspolprace. Jesli korzysci odnosza obie strony – a odnosza, bo BSD dostaje z firm i kod, i kase dla projektu jako takiego, i prace dla developerow – to jest to jak najbardziej wspolpraca.

 
zwiń wątek Holden  19 marca 2009 o godz. 13:30 #
Gravatar

No, na przykład szczególnie dobrze z przemysłem współpracowało się twórcom projektu JMRI.

 
zwiń wątek Thar  19 marca 2009 o godz. 13:59 #
Gravatar

Tak, BSD ma licencje ulatwiajaca wspolprace z przemyslem.

I ułatwiającą brak współpracy ze strony przemysłu.

 
zwiń wątek janc  19 marca 2009 o godz. 15:05 #
Gravatar

@trasz

No, wspolprace. Jesli korzysci odnosza obie strony – a odnosza, bo BSD dostaje z firm i kod, i kase dla projektu jako takiego, i prace dla developerow – to jest to jak najbardziej wspolpraca.

(i wczesniejsze wypowiedzi nt wyzszosci bsd na gpl)

i gdzie tu ta przewaga licencji BSD wzgledem GPL?

skoro BSD jest takie przyjazne dla biznesu… dlaczego darwin, bedacy applowskim forkiem bsd wydawany jest na licencji APSL-2, ktora wymusza (pkt. 2.3) udostepnianie kodu a nie na BSD-like?

 
zwiń wątek trasz  19 marca 2009 o godz. 16:57 #
Gravatar

@Holden: Tworcom Exima tez jakos sie nie wspolpracuje. W kazdej licencji znajdzie sie projekt, ktory przemyslu nie obchodzi.

@janc: W tym, ze GPL naklada na uzycie kodu ograniczenia, ktore sa dla mnie – i dla wielu firm – nieakceptowalne.

A co do przyjaznosci – to, ze przyjazne dla biznesu jest BSD, nie oznacza, ze rownie przyjazne musi byc Apple. Jaki mieliby miec interes we wspieraniu konkurencji?

Inna sprawa, ze Apple sporo waznego kodu oddalo z powrotem do FreeBSD, na licencji BSD.

 
zwiń wątek likemandrake  19 marca 2009 o godz. 19:31 #
Gravatar

@lukas: Tak, BSD ma licencje ulatwiajaca wspolprace z przemyslem. Aczkolwiek MS, niestety, tego nie wykorzystuje – a szkoda.

Trasz wie więcej o firmie MS niż jakikolwiek jej pracownik ;)

 
zwiń wątek trasz  19 marca 2009 o godz. 19:42 #
Gravatar

@likemandrake: Licencja BSD ma to do siebie, ze bardzo latwo ustalic, czy ktos kod na BSD wykorzystuje, czy nie – wystarczy obejrzec binarke strings(1)em.

 
zwiń wątek likemandrake  19 marca 2009 o godz. 22:00 #
Gravatar

A może wykorzystują tylko kawałki kodu, a tego chyba już tak łatwo się nie wyłapie.

 
zwiń wątek janc  19 marca 2009 o godz. 22:52 #
Gravatar

@trasz

A co do przyjaznosci – to, ze przyjazne dla biznesu jest BSD, nie oznacza, ze rownie przyjazne musi byc Apple. Jaki mieliby miec interes we wspieraniu konkurencji?

przeczysz sam sobie w tym zdaniu. jest przyjazne ale jednoczesnie nie jest?

 
zwiń wątek Holden  20 marca 2009 o godz. 8:24 #
Gravatar

> Holden: Tworcom Exima tez jakos sie nie wspolpracuje. W kazdej

> licencji znajdzie sie projekt, ktory przemyslu nie obchodzi.

O mylisz się bardzo, bardzo ich obchodził. Doczytaj.

 
zwiń wątek trasz  20 marca 2009 o godz. 9:32 #
Gravatar

@likemandrake: Jesli sa to kawalki kodu wielkosci kwalifikujacej je pod prawo autorskie, to sie wylapie.

@janc: Nie przecze sam sobie – Apple to nie BSD.

@Holden: Wedlug http://jmri.sourceforge.net/Copyright.html#licens… JMRI jest na GPL. Wiec o czym ty wlasciwie mowisz?

 
zwiń wątek Holden  20 marca 2009 o godz. 12:37 #
Gravatar

@trasz: Ale było na Artistic, czyli licencji zdecydowanie bliżej BSD niż GPL. W bardzo dużym skrócie mówię o http://en.wikipedia.org/wiki/Jacobsen_v._Katzer

 
zwiń wątek Thar  20 marca 2009 o godz. 13:51 #
Gravatar

@janc: nie przeczy. BSD jest przyjazne Apple, Apple nie jest przyjazne BSD. Dlatego mi nie odpisał ;>

 
zwiń wątek el_es  20 marca 2009 o godz. 14:19 #
Gravatar

trasz :

> wystarczy obejrzec binarke strings(1)em.

no a MS to o narzedziu 'strip' nie slyszal…

(albo innym umozliwiajacym wyrzucenie informacji prezentowanej strings(1)em…)

 
zwiń wątek trasz  20 marca 2009 o godz. 16:54 #
Gravatar

@el_es: Strip nic nie zmienia. Kopirajt nie ma byc w symbolach.

 
 
 
 
zwiń wątek Teodorka  18 marca 2009 o godz. 19:19 #
Gravatar

Mogli by zmienić logo na stałe, by nie na ten zaprezentowany wyżej projekt graficzny tylko jakiegoś ładnego diabełka

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek TheBlackMan  18 marca 2009 o godz. 22:32 #
Gravatar

Brzydki diabełek.

A generalnie to i tak wolę pingwina. Mam nadzieję że ludzie się zbuntują i to nie przejdzie.

zwiń wątek TheBlackMan  18 marca 2009 o godz. 22:33 #
Gravatar

No tak… znowu nie doczytałem. Z 2.6.30 powróci pingwin.

Przepraszam za to zamieszanie :P

 
 
zwiń wątek D3X  18 marca 2009 o godz. 22:37 #
Gravatar

@Teodorka, i co bym miał ze swoim pluszowym Tuksem wtedy zrobić?

 
 
zwiń wątek Sławek  18 marca 2009 o godz. 20:06 #
Gravatar

Raczej bym umieścił w tytule, że to Linus Torvalds. Nowa maskotka nie jest zła. Mam nadzieję, że będzie można się posługiwać starą w odniesieniu na ten kernel.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek loki  18 marca 2009 o godz. 20:08 #
Gravatar

Sprecyzuj, bo nie rozumiem. Napisałem, że to tylko w gałęzi Linusa

 
zwiń wątek Sławek  18 marca 2009 o godz. 20:08 #
Gravatar

Gałąź rozwijana przez Linusa Torvaldsa, czyli chyba prawie oficjalna? Wcześniej news chyba dawał do zrozumienia coś innego(te konkretne wydanie). Skoro nie dotyczy to gałęzi oficjalnej, to w porządku.

zwiń wątek przemo_li  18 marca 2009 o godz. 21:40 #
Gravatar

Gałąź rozwijana przez Torvalda TO GAŁĄŹ OFICJALNA i ma numerki x.y.z są inne gałęzie(jak choćby -mm zarządzane przez innych)

zwiń wątek Sławek  19 marca 2009 o godz. 16:23 #
Gravatar

No dobra. Jednak stabilne wydanie będzie mieć normalnego tuksa?

 
zwiń wątek Bananikus  19 marca 2009 o godz. 18:59 #
Gravatar

OMG. Wersja 2.6.29 będzie miała diabełka, a wersja 2.6.30 i nowsze będą miały znów Tuksa. Czytać nie potraficie, czy jak?

 
 
 
 
zwiń wątek Odysseusz  18 marca 2009 o godz. 21:11 #
Gravatar

Hihi… Wymierające gatunki łączcie się…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Hm  18 marca 2009 o godz. 21:32 #
Gravatar

Spoko, poprawią w -stable ;)

 
 
zwiń wątek todevor  18 marca 2009 o godz. 21:18 #
Gravatar

W jaki sposób ratuje? Zwracając uwagę na problem? Jeżeli tylko w taki sposób, to bardzo przepraszam nie przyczyni się to do ratowania gatunku. Chyba, że zrobią więcej niż tylko "zmiana loga".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek http://fijam.eu.org/  19 marca 2009 o godz. 14:06 #
Gravatar

zbierali kasę na linux.conf.au

 
 
zwiń wątek Marcin_1989  18 marca 2009 o godz. 21:33 #
Gravatar

a ja tam wole Tux-a ;-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  18 marca 2009 o godz. 21:46 #
Gravatar

ten tutaj to taki Krecik ze skunksem z Looney

Tunes skrzyzowany. i jeszcze w kagancu… poza

tym tytul newsa, hm… ok, w koncu 01.04 zbliza

sie nieublaganie, trening musi byc : )

 
 
zwiń wątek Inquistor  18 marca 2009 o godz. 21:46 #
Gravatar

Cóż może kiedyś się doczekamy że w x.y.z jądrze tuxa zastąpi logo windowsa w celu chronienia zagrożonych wyginięciem systemów =)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek karakar  18 marca 2009 o godz. 22:01 #
Gravatar

Dobrym symbolem na to byłoby stłuczone okno.

zwiń wątek gregz  21 marca 2009 o godz. 13:58 #
Gravatar

i pingwin bez głowy

zwiń wątek anonim  22 marca 2009 o godz. 10:20 #
Gravatar

i puszka Pandory

 
 
 
 
zwiń wątek gothmori  18 marca 2009 o godz. 23:03 #
Gravatar

jakie szlachetne ;]]]]]]]]]]]]

BRAWO ;] Tuz przydałby się w czymś na stałe ;p i to w czymś bardzo popularnym ;] aby ludzie mogli pokochać diabełki tak jak pingwiny ;] w gimpie już jest wilber… może w kricie? albo w kde? w kde jest smok ale… albo w gnome!!! w gnome jest tylko stopa ;p w kde są zębatki i smok ;p w gnome może być stopa Tuz ;] tylko że patrząc na te jego stópki to tą gnome'ową trzeba by delikatnie zmodyfikować xD

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kwahoo  19 marca 2009 o godz. 0:11 #
Gravatar

Ja też jestem za umieszczeniem Tuza na czymś na stałe. Jakoś milej używa się aplikacji, gdy są symbolizowane przez zwierzęta:)

W ogóle ciekawy pomysł – diabeł w masce pingwina…

No i ta gra słów:

Tux+Taz=Tuz

[Najpierw (po tytule) myślałem, że ktoś skompresował Tuksa, tak jak z jądrem vmlinux>vmlinuz]

 
 
zwiń wątek mor  19 marca 2009 o godz. 6:31 #
Gravatar

K_a, aż muszę se j_nąć taki tatuaż!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek A  19 marca 2009 o godz. 10:35 #
Gravatar

Ale w widocznym miejscu np na czole, żeby spełniał swoje założenie – zwrócenia uwagi na zagrożony gatunek…

zwiń wątek nat  19 marca 2009 o godz. 13:55 #
Gravatar

gatunek, przedstawicielem ktorego jest mor chyba

nie jest zagrozony? :)

 
 
 
zwiń wątek sig  19 marca 2009 o godz. 7:28 #
Gravatar

Dobrze że Tuz A nie Tusk ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sparrow1  19 marca 2009 o godz. 8:27 #
Gravatar

W kolejnych wydaniach Tux mógłby się przebrać za zagrożony gatunek ;-) Fajnie by wyglądał jako np. koala na eukaliptusie. Zwróciłoby to uwagę, że:

a) koale znikają z powierzchni Ziemi

b) pingwiny są wszędzie

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek garulf  19 marca 2009 o godz. 10:07 #
Gravatar

To ma być diabeł tasmański? Zupełnie niepodobny!

Diabeł tasmański wygląda tak http://tapety.dziecionline.pl/data/media/80/6a.jp;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek karakar  19 marca 2009 o godz. 10:46 #
Gravatar

To ten z kreskówki jest zupełnie nie podobny:
http://www.reallynatural.com/pictures/tasmaniande

zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  19 marca 2009 o godz. 13:13 #
Gravatar

Czyli ani jeden ani drugi nie jest podobny do oryginalnego zwierzęcia.

.

Ale zawsze można iśc do Warszawskiego ZOO i zrobić zdjęcie Tońca – w końcu to też pingwin.

 
 
 
zwiń wątek vermaden  19 marca 2009 o godz. 14:45 #
Gravatar

$ s/tux/tux/1

Moze wogole co wydanie losowa maskota :/

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vermaden  19 marca 2009 o godz. 14:50 #
Gravatar

<code>-$ s/tux/tux/1

+$ s/tux/tuz/1</code>

… maly patchyk ;)

 
 
zwiń wątek Qrjusz  19 marca 2009 o godz. 18:57 #
Gravatar

Okropieństwo. Tux jest chociaż przemiły i sympatyczny a to jakiś potworek i okropieństwo. Jak dla mnie drugie Linuxowe okropieństwo po umazanej krwią tapecie Intrepid Ibex.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Sparrow1  19 marca 2009 o godz. 20:22 #
Gravatar

Bo ma pazury i zęby? Ty też…(w pewnym sensie rzecz jasna) ;) Zobacz jaki ma sympatyczny ogonek i inteligentne spojrzenie…

 
 
zwiń wątek likemandrake  19 marca 2009 o godz. 19:54 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  20 marca 2009 o godz. 17:15 #
Gravatar

This media item will not play in the Internet software you are currently using…

I!!! love!!! this!!! company!!! :)

zwiń wątek trasz  21 marca 2009 o godz. 8:22 #
Gravatar

@nat: W sensie, Mozilla Foundation? Bo to chyba ich odtwarzacz ci nie dziala.

zwiń wątek likemandrake  22 marca 2009 o godz. 1:00 #
Gravatar

"[...] Bo to chyba ich odtwarzacz ci nie dziala."

Nie wiem czy chodzi tu o MS, czy Mozille, ale generalnie problem jest taki, że WMP integruje się tylko z IE, na dodatek bardzo często są to strumienie, które tylko WMP może chycić :)

I tu mamy przykład nieuczciwej konkurencji ;)

 
zwiń wątek trasz  22 marca 2009 o godz. 11:04 #
Gravatar

@likemandrake: Znaczy co, to wina Microsoftu, ze zrobil format plikow, ktorego klienci chca uzywac?

Inna sprawa, ze takie na przyklad Safari na maku nie ma problemow z odtwarzaniem WMV. MPlayer tez potrafi.

 
zwiń wątek likemandrake  22 marca 2009 o godz. 12:09 #
Gravatar

"Znaczy co, to wina Microsoftu, ze zrobil format plikow, ktorego klienci chca uzywac?"

Chcą używać, czy zostali do tego w pewnym sensie zmuszeni?

"Inna sprawa, ze takie na przyklad Safari na maku nie ma problemow z odtwarzaniem WMV. MPlayer tez potrafi."

A jak radzą sobie ze strumieniami zakodowanymi w DRM?

 
zwiń wątek trasz  22 marca 2009 o godz. 12:40 #
Gravatar

@likemandrake: Kto zmusza osoby czy firmy publikujace filmy do uzywania WMV?

A co do DRM – nie wiem, nie spotkalem sie.

 
zwiń wątek likemandrake  22 marca 2009 o godz. 21:36 #
Gravatar

Ciężko być w ogóle obiektywnym na ten temat, jedni uważają, że problem jest, inni że go nie ma, a jeszcze innym może to być obojętne :)

Format WMV jest formatem zamkniętym – własnościowym – więc firma może sobie z nim robić co chce.

This media item will not play in the Internet software you are currently using…

Jeżeli chcę obejrzeć zawartość, muszę użyć oprogramowania (przeglądarki internetowej) które to otworzy.

Tak, uruchomiłem wirtualną maszynę z systemem Windows, potem przeglądarkę IE i dopiero wtedy mogłem obejrzeć ten "film".

Według mnie zostałem zmuszony do użycia przeglądarki IE, a ta jest tylko pod MacOSa i Windowsa, więc zostałem zmuszony dodatkowo (bardziej rozsądnie) na system Windows, aby obejrzeć zawartość.

Z drugiej strony wcale nie musiałem tej zawartości oglądać jeżeli nie zaakceptowałem takiej formy prezentacji (IE + Windows).

Myślę, że nie ma sensu kontynuować dalej tego tematu, bo wypowiedzi byłyby bardziej subiektywne niż obiektywne.

Pozdrawiam

 
 
 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia