Kategorie:
43

Dystrybucja Splashtop na wszystkich płytach ASUS-a?

Splashtop to mała dystrybucja Linuksa instalowana na płycie głównej. Do niedawna ASUS oferował ją tylko na wybranych, droższych modelach płyt.

Na początku roku informowaliśmy o umieszczeniu dystrybucji Splashtop na 4 kolejnych płytach. DeviceVM ─ firma tworząca tę dystrybucję oceniła, że do końca tego roku tak wyposażone płyty staną się standardem oczekiwanym przez klientów.

Najwyraźniej ich przewidywania zaczynają się sprawdzać, jeśli zapoznać się z planami ASUS-a. Na razie firma w Splashtop będzie wyposażać płyty z serii P5Q, jednak nie zamierza na tym poprzestać i planuje rozszerzyć akcję na wszystkie swoje modele.
Konkretne produkty powinniśmy zobaczyć już za miesiąc.

Więcej informacji: http://www.geek.com/splashtop-linux-desk.../index.php

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

35 komentarzy

zwiń wątek Moro  16 maja 2008 o godz. 11:22 #
Gravatar

Bardzo mila informacja. Jakby byl dostepny FF w tej dystrybucji to moi rodzice nie potrzebowali by dysku w ogole :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek urbinek  16 maja 2008 o godz. 11:24 #
Gravatar

na filmiku widać Fx xP

czytaj/oglądaj dokładnie :)

tam jest tylko Fx i Skype

zwiń wątek Zajec  16 maja 2008 o godz. 11:31 #
Gravatar

Zgadza się. Właśnie Fx ma chyba być głównym celem uruchamiania Slashtop. Chodzi o sytuacje gdy chcemy coś na szybko sprawdzić w Internecie i nie potrzebujemy niczego poza przeglądarką.

 
 
 
zwiń wątek urbinek  16 maja 2008 o godz. 11:23 #
Gravatar

tak sobie myślę…

gdyby zintegrowali z płytą główna pamięć flash tak powiedzmy 4-6 GB i udostępnili ja jako zintegrowany dysk twardy

można by na tym zainstalować co się tylko marzy i było by to szalenie szybkie

bo pamięci flash są już dość szybkie a integracja tego z płyta dało by kosmiczne prędkości :D

i nawet obecnie istniejących systemów operacyjnych nie trzeba było by do tego modyfikować :>

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Gus  16 maja 2008 o godz. 15:57 #
Gravatar

pamięci falsh są moze i szybsze, ale umieszczenie ich na płycie nic nie zmienia, nadal są o niebo wolniejsze od dysku. Pozatym nikt nie wspomina iż zapis/odczyt takiej pamieci ją zużywa i to relatywnie szybko, dodatkowo odczyt/zapis odbywa sie dużymi blokami. Jeśli zniwelujemy te problemy to mamy już Solid dysk … żadna nowość ;-)

zwiń wątek LCF  16 maja 2008 o godz. 16:05 #
Gravatar

Odczyt AFAIR nie zużywa takiej pamięci i można ją na stałe przecież zabezpieczyć przed zapisem. Wszystkie elementy które wymagają zapisu mogą siedzieć w małym ramdysku.

zwiń wątek Gus  16 maja 2008 o godz. 16:13 #
Gravatar

no ale po to ludzie wieki temu wymyślili dyski twarde, nie wiem po co tak gnać żeby wszystko miało pamięć i swój system operacyjny … przerost formy nad treścią

 
 
zwiń wątek welniak  16 maja 2008 o godz. 18:16 #
Gravatar

Pamięci flash faktycznie są wolniejsze od dysków mechanicznych jeśli chodzi o przepustowość (MB/s), natomiast całkowicie biją je na głowę jeśli chodzi o czas dostępu do sektora. W dysku mechanicznym głowica musi zostać przestawiona na odpowiednią ścieżkę, a następnie trzeba poczekać aż oczekiwany sektor znajdzie się pod nią. We flashach natomiast nic takiego nie jest potrzebne i odczyt z wyszukiwaniem jest tak samo szybki jak odczyt sekwencyjny.

 
 
zwiń wątek vampire  18 maja 2008 o godz. 1:25 #
Gravatar

Niektore plyty glowne maja slot do podlaczenie compact flash na plycie…

Troche bylem zdziwiony jak taki wynalazlek zobaczylem ;)

zwiń wątek Marcin Juszkiewicz  18 maja 2008 o godz. 15:59 #
Gravatar

Przejściówki ATA -> CF kosztują kilkanaście/kilkadziesiąt złotych…

 
 
 
zwiń wątek Cyber Killer  16 maja 2008 o godz. 12:22 #
Gravatar

Przydałby się tam jeszcze jakiś klient Jabber/XMPP lub ogólnie multikomunikator.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mlodedrwale  16 maja 2008 o godz. 12:40 #
Gravatar

Przydał to by się system wstający w kilka sekund…

zwiń wątek nat  16 maja 2008 o godz. 14:32 #
Gravatar

co za ped ku szybkosci… ech, gdzie te czasy, kiedy

kompilowalo sie kernela i szlo sie na herbatke/obiadek…

zwiń wątek ArchCezar  16 maja 2008 o godz. 14:58 #
Gravatar

Co tam kernel. Gdzie sa te czasy, gdzie kompilacje Xow (wtedy jeszcze XFree) wlaczalo sie na noc (na P166Mhz okolo 10h).

 
zwiń wątek Pablo  16 maja 2008 o godz. 14:59 #
Gravatar

U mnie były wczoraj ;p.

 
zwiń wątek mlodedrwale  16 maja 2008 o godz. 15:40 #
Gravatar

Gdzie te czasy, kiedy posty wykuwało się dłutkiem w skale…

 
zwiń wątek rmrmg  16 maja 2008 o godz. 16:12 #
Gravatar

X to nic. Pamiętam jak kompilowałem OOo na k6-2 0,5GHz. 50h.

 
 
 
zwiń wątek arag0rn  16 maja 2008 o godz. 13:52 #
Gravatar

Skoro jest Fx, to można korzystać z Meebo.

 
 
zwiń wątek michuk_ Michał K.  16 maja 2008 o godz. 12:46 #
Gravatar

cos coś innego wstaje w kilka sekund

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek psychobol  16 maja 2008 o godz. 13:51 #
Gravatar

niektórym nie wstaje – oczywiście szanujemy ich

zwiń wątek Pingwinojad  16 maja 2008 o godz. 21:19 #
Gravatar

tak, a linuksiarzom zawsze staje jak takiego newsa zobaczą LOL

 
 
 
zwiń wątek lukas  16 maja 2008 o godz. 15:46 #
Gravatar

Tam gdzie michuk_Michał K. i michuk2, zawsze jest temat "komu jak szybko wstaje" albo "w ogóle" ; ) Wracając do newsa, nie wydaje się Wam, że Asus odegrał się za ultimatum MS z Asus Eee PC?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Fazer  16 maja 2008 o godz. 16:32 #
Gravatar

Czy Splashtop całkowicie zastępuje tradycyjny bios? Czy w takim razie będę miał dostęp do wszystkich opcji konfiguracji sprzętu, które siedziały w menu biosu i których używałem od lat?

BTW co to za ultimatum Microsoftu, o którym mówił lukas?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek norbert_ramzes  16 maja 2008 o godz. 16:55 #
Gravatar

> BTW co to za ultimatum Microsoftu, o którym mówił lukas?

http://www.linux.pl/?id=news&show=4725

zwiń wątek Fazer  17 maja 2008 o godz. 21:19 #
Gravatar

Ten link prowadzi do artykułu o konkurencji dla Eee PC (zresztą też pracującej na Linuksie), nie ma tam nic o Microsofcie.

 
 
zwiń wątek grzempek  16 maja 2008 o godz. 19:22 #
Gravatar

Splashtop i Bios to dwie rózne rzeczy. Bios oczywiscie nadal jest bo musi byc:P

 
zwiń wątek KAT  17 maja 2008 o godz. 2:14 #
Gravatar

Nie bedzie latwo, wszystko to do czego miales dostep w biosie bedziesz musial wklepywac w…KONSOLI!!! i co najgorsze KOMPILOWAC!!!!!!

 
 
zwiń wątek Pingwinojad  16 maja 2008 o godz. 16:47 #
Gravatar

Jeszcze na płytach głównych tego badziewia nie bylo :/ linuchowe fanboye mają swoją chwilową uciechę :-) i tak mało kto będzie tego gówna używał :-D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  17 maja 2008 o godz. 10:54 #
Gravatar

Choć to chyba jest głupie co zamierzam zrobić, ale spróbuję z tobą podyskutować.

Powiedz mi z łaski swojej czemuż to uważasz, że nikt nie będzie tego używał? Ile to razy ojciec mnie pytał czy może u mnie coś sprawdzić w necie bo on ma kompa swojego wyłączonego i nie chce mu się go włączać (~3-5 minut). Ile razy ja wyłączyłem już komputer, a potem przypomniałem sobie, że muszę coś sprawdzić.

Więc wytłumacz mi, drogi trollu, jakim cudem wg ciebie nikt tego nie będzie używał?

zwiń wątek trasz  17 maja 2008 o godz. 19:52 #
Gravatar

@niedzwiedz_2: Bo niektorym – glownie uzytkownikom systemow innych niz Linux – dziala suspend? ;->

zwiń wątek stilgar  17 maja 2008 o godz. 21:33 #
Gravatar

mi tam suspend nie dziala nawet na WinXP ( kolega ma identyczny problem – sytem wyglada, jakby sie obudzil, ale ekran nie bardzo… )

 
zwiń wątek norbert_ramzes  20 maja 2008 o godz. 3:54 #
Gravatar

suspend itp znacznie lepiej działa od 2.6.24

 
 
 
 
zwiń wątek abec  16 maja 2008 o godz. 16:56 #
Gravatar

Tą drogą powoli wracamy do maszyn klasy commodore, atari i podobnych. Pod pewnym względem oczywiście :)

Znów system operacyjny będzie zaszyty w sprzęcie.

Inna rzecz, że z tego może powstać ciekawa alternatywa dla sieciowych biurek – Ot, każdy ma swojego pendrive, wtyka, gdzie trzeba i już ładuje się system z jego ustawieniami.

Bardzo ciekawy pomysł, ale w przyszłości (oby bliskiej) musi być sposób na zmianę/aktualizację/rozbudowanie tego softu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk_ Michał K.  17 maja 2008 o godz. 14:52 #
Gravatar

bo nie chcą wsadzić tam (bez penetracji) FreeBSD wtedy by napewno nikt tego nie porownywał z comodorka czy atarynka

 
 
zwiń wątek xEnocide  28 maja 2008 o godz. 15:14 #
Gravatar

Fajna sprawa, tylko napiszcie mi czy te masowo produkowane mbry z linuksem będą się liczyć w rankingach?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia