Kategorie:
33

Chromium dla Linuksa dojrzał do wersji alfa

Od dłuższego czasu po uruchomieniu Chromium dla Linuksa widzieliśmy „STOP! This browser is not ready yet”. Teraz już mamy „Chromium Alpha”. Rzeczywiście, Chromium jest już całkiem używalny.

Nie zobaczymy już za często komunikatu „Kurza twarz!”, jednak wciąż wiele rzeczy jest jeszcze nie dopracowanych (np. Opcje są dość skromne…).
Mimo tego do uruchomienia ACID3, czy SunSpidera świetnie się nadaje.

Polecam się zapoznać:
- paczka binarna:
http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-linux/
- a dla użytkowników Ubuntu:
https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

Więcej informacji: http://www.ghacks.net/2009/05/26/google-...for-linux/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

79 komentarzy

zwiń wątek http://robert.sajdok  27 maja 2009 o godz. 14:31 #
Gravatar

Tak, działa :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek 3ED  28 maja 2009 o godz. 8:23 #
Gravatar

Nie na chromium czekam tylko na midori.. Coś im wolno idzie, jest niestabilna ale za to lekka i szybka, na webkit, ma rozszerzenia i pluginy.. ;)

zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 19:09 #
Gravatar

mógłbyś podać jakąś stronę, która powoduje wykrzaczenie się midori, bo mam codzienne kompilacje i bym sobie sprawdzał czy jeszcze nie działa.

 
 
 
zwiń wątek gothmori  27 maja 2009 o godz. 14:32 #
Gravatar

Alphe to niech sobie w d**e wsadzą. Na windows już jest wersja 2.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gothmori  27 maja 2009 o godz. 14:35 #
Gravatar

z tego co wyczytałem to chromium =/= google chrome więc zarzenowanie sięga zenitu xD

‘Chromium’ vs ‘Google Chrome’

Chromium is an open source browser project. Google Chrome is a browser from Google, based on the Chromium project.

luuuuuzik…

zwiń wątek gothmori  27 maja 2009 o godz. 14:52 #
Gravatar

ort…

Działa to bardzo szybko i co ważne… czcionki dobrze parsuje!!!

…tylko jedna poważna buba. Gdzie ustawienia? Gdzie flash? właśnie…

Ale fajnie, że jest to opensource i może ktoś zrobi z tego cudo. ;] Na razie jest bardzo szybkie i ubogie… ale w sumie zawarta została istota rzeczy którą jest przegladanie stron a nie jakieś bajery. No opera i ff rzeczywiście, jeśli chodzi o tą najważniejszą istotę są w tyle, bo co nam po wodotryskach kiedy przeglądarka uruchamia się diabelnie długo i wymula komputer? Dobrą alternatywą jest Arora. Jest równie szybka ale bardziej rozbudowana. :)

zwiń wątek buba  27 maja 2009 o godz. 15:02 #
Gravatar

Otwarty jest webkit. Szybkich, dobrych i co ważne stworzonych z myślą o przenośności przeglądarek jest bardzo dużo. Osobiście polecam arore. Szkoda, że google ignoruje użytkowników wolnych systemów. Jedyne na co można liczyć to jakiś skrypcik do odpalania wersji windowsowych w wine. Widocznie, gnu/linux nadaje się dla nich tylko na serwery, a nie na desktopy. Może coś w tym jest? Może jeszcze nie czas? Może przeciętny użyszkodnik musi zaufać google, a kiedy google powie: przesiądź się na gogleos(czyli linuksa z aplikacjami w javie;) ) to użyszkodnik tak postąpi?

 
zwiń wątek gothmori  27 maja 2009 o godz. 16:08 #
Gravatar

Aplikacjami w javie? Ale java jest strasznie powolna i większe rzeczy by chodziły kosmicznie długo…

Nie tylko webkit jest otwarty, projekt chromium też.

A ze wsparciem Linuxa na co czekać? Czego brakuje linuxowi żeby zacząć go wspierać? Niczego! Brak wielu natywnych programów jest gigantyczną bolączką linuxa.

Jak wydadzą googleOS? To by było strasznie marketingowe posunięcie bo chcieliby w ten sposób przeciągnąć (← tu nie ma literówki) jak najwięcej ludzi nie na linuxa tylko na ich kompilacje. Już mamy androida który jest linuxopodobny…

FreeBSD też jest gotowe na wsparcie. Sądząc po rozwoju OpenSolarisa to i on przy swej najświeższej wersji będzie gotowy…

Tylko czas wspierać…

Linux to nie jakiś garażOS liczący 400 linijek kodu tylko kawał porządnego kernela który nie boi się nawet superkomuterów. Czas go wykorzystać…

 
zwiń wątek Energizer  27 maja 2009 o godz. 18:16 #
Gravatar

To o javie to chyba właśnie aluzja do Androida :-)

 
zwiń wątek trasz  28 maja 2009 o godz. 8:58 #
Gravatar

@gothmori: Gdzie Linux ma na przyklad mechanizm sandboxingu, podobny do tego, ktory wykorzystuje Chrome pod Windows?

 
zwiń wątek el.pescado  28 maja 2009 o godz. 9:44 #
Gravatar

Czego brakuje linuxowi żeby zacząć go wspierać?

Nie czego tylko kogo. Użytkowników.

 
zwiń wątek el.pescado  28 maja 2009 o godz. 15:13 #
Gravatar

@trasz: ptrace() ?

 
zwiń wątek Królik  28 maja 2009 o godz. 16:15 #
Gravatar

"Ale java jest strasznie powolna i większe rzeczy by chodziły kosmicznie długo…"

Źródło tych rewelacji? Bo jakoś nie zauważyłem, żeby większe rzeczy w Javie chodziły kosmicznie długo. Raczej chodzą tak samo jak cała reszta.

 
 
zwiń wątek dav  28 maja 2009 o godz. 10:02 #
Gravatar

czyli google stwierdzilo: jak linuksowcy chca opensource to niech sobie sami zrobia, a my przy okazji skorzystamy z ich kodu …

 
 
zwiń wątek dan  28 maja 2009 o godz. 12:43 #
Gravatar

nie, bo 3

 
 
zwiń wątek Itachi  27 maja 2009 o godz. 15:11 #
Gravatar

I tak zostanę przy Operze, ale miło usłyszeć, że nie skończyło się na zapowiedziach i jednak ukazała się wersja dla linuksa :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek http://michal.idmobs  27 maja 2009 o godz. 15:38 #
Gravatar

Chłopaki naprawdę intensywnie pracują.

Od pewnego czasu się przyglądam i naprawdę widać postęp.

Nawet jeśli nie będziemy używać, to konkurencja na rynku przeglądarek jest (prawie ;-) ) wszystkim na rękę. Ekipa Firefoxa ma się z kim ścigać, a IE ma komercyjnego rywala (a przynajmniej z mocnym komercyjnym zapleczem).

Jeśli chodzi o wydajność, to naprawdę jest super.

Chociaż prędzej czy późnij pokażą się niezależne "fakty" świadczące, że IE jest szybszy…

 
zwiń wątek jellonek  27 maja 2009 o godz. 15:45 #
Gravatar

czytaj ze zrozumieniem – release jeszcze nie ma, a zrodla byly dostepne w tej samej postaci od dawna…

 
zwiń wątek marcinsud  27 maja 2009 o godz. 16:20 #
Gravatar

chromium odkąd pamiętam było na linuksa google chrome nadal nie ma.

zwiń wątek jellonek  28 maja 2009 o godz. 8:47 #
Gravatar

odkad pamietasz?

poczatkowo nie byl dostepny jako aplikacja, a jedynie zestaw bibliotek…

zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 10:40 #
Gravatar

odkąd pamiętam dokładnie, a pamiętam od czasu, gdy już uruchamiało się jakby okno przeglądarki ;]

 
zwiń wątek jellonek  28 maja 2009 o godz. 11:36 #
Gravatar

bo od samego poczatku byla jakas mala aplikacyjka do testowania renderingu…

 
 
 
 
zwiń wątek GrzegorzJZD  27 maja 2009 o godz. 15:38 #
Gravatar

Brak zrzutu ekranu, zero informacji o zmianach jakie zaszły względem wcześniejszej wersji, zero omówionych różnić pomiędzy Chromium a Chrome. I odnośnik do równie lakonicznego materiału źródłowego (w języku obcy).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek http://michal.idmobs  27 maja 2009 o godz. 16:40 #
Gravatar

Sorry, że nie zrobiłem dla ciebie zrzutu ekranu ani nawet nie nagrałem filmu ze startu przeglądarki (był by dość krótki). Nawaliłem na całej linii.

Różnica między Chrome a Chromium to jest zupełnie inny temat i nie jest to żadne wydarzenie ani żaden nius.

Istnotne informacje o zmianach jakie zaszły:

1. autorzy uznali stan projektu godny atykiety "alpha"

2. przeglądarka jest całkiem używalna

(może przeoczyłeś?)

jak kogoś interesują detale techniczne to sobie changelog'i znajdzie.

odnośnik jest "w języku obcy" ponieważ sam zauważyłem to o czym napisałem, wiec poszukałem jakiegoś dodatkowego źródła (na zasadzie lepiej cokolwiek niż nic).

zwiń wątek GrzegorzJZD  27 maja 2009 o godz. 19:51 #
Gravatar

Mnie zrób herbaty z miodem i cytryną. Za to, jak dodajesz newsy o wydaniu jakieś konkretnej aplikacji, to nadaj im profesjonalną formę i treść o tejże.

zwiń wątek http://michal.idmobs  27 maja 2009 o godz. 22:30 #
Gravatar

ale ja jestem programistą a nie dziennikarzem. Zrobiłem jak umiałem. Zauważyłem coś ciekawego i pomyślałem, że Was (czytelników osnews) też może to zainteresować.

Tak już na dobranoc, to

Bez urazy;

peace, love & Linux.

 
zwiń wątek jellonek  28 maja 2009 o godz. 8:48 #
Gravatar

i bardzo dobrze zrobiles – oby tak dalej.

 
 
 
 
zwiń wątek grodzik  27 maja 2009 o godz. 16:24 #
Gravatar

Niestety, ale ACID3 w wersji przegladarki z dzisiaj nie działa. 66 punkt i karta ze stronka powoduje segfault, reszta przegladarki nadal dzialala :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek http://michal.idmobs  27 maja 2009 o godz. 16:44 #
Gravatar

dziwne, u mnie działa ;-P

jest 100/100 i się nie wywala, tyle że "LINKTEST FAILED" cokolwiek to znaczy.

zwiń wątek https://www.google.c  27 maja 2009 o godz. 16:50 #
Gravatar

Dokładnie wczorajszy build
http://i44.tinypic.com/311xw5f.png

 
 
 
zwiń wątek quest  27 maja 2009 o godz. 17:01 #
Gravatar

Chrome bazuje na Chromium – OK. Tylko proszę mi wyjaśnić dwie kwestie.

- dlaczego Google zerznęło także logo Chromium?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chromium_lhttp://www.flickr.com/photos/factoryjoe/281999545

Dlaczego nie ma testowego wydania Chrome na Linuksa? ;)

Widać wyraźne różnice między Chrome a Chromium na niekorzyść tego drugiego. Google nie wysyła swoich poprawek do projektu?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gatto  27 maja 2009 o godz. 17:10 #
Gravatar

Bo Chromium to produkt Google?

Bo Chrome było wydane pierwsze?

No i Chrome nie stoi na Chromium. Choć nie patrzałem jeszcze ile te dwa projekty mają ze sobą wspólnego.

zwiń wątek jellonek  28 maja 2009 o godz. 8:50 #
Gravatar

chromium poczatkowo wystepowal jako zestaw bibliotek, na ktorych oparty jest chrome, tak wiec to co trafia do chromium – trafia rowniez do chrome, a i najprawdopodobniej odwrotnie rowniez…

 
 
zwiń wątek Magnes  28 maja 2009 o godz. 10:54 #
 
 
zwiń wątek wujek_bogdan  27 maja 2009 o godz. 17:14 #
Gravatar

Chrome na linuska na pewno się rozwinie. nie sądze, żeby google olało tą platformę z prostego powodu: android to przecież linux w googlowym opakowaniu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  27 maja 2009 o godz. 17:56 #
Gravatar

tyle, że w androidzie aplikacje nie są linuksowe

zwiń wątek wujek_bogdan  27 maja 2009 o godz. 21:47 #
Gravatar

ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby linuksowe aplikacje odpalić na androidzie.

btw, co rozumiesz, przez "aplikacje nie są linuksowe"? jeśli działają pod systemem, który jest na jądrze linuksa, to aplikacje są linuksowe. nie jest to gnu/linux, ale jednak linux.

zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 8:29 #
Gravatar

niby tak, ale nie odpalisz aplikacji z androida na dzisiejszej dystrybucji biurkowej, a biurkowe aplikacje na androidzie to po prostu "brudny" hack

 
zwiń wątek jellonek  28 maja 2009 o godz. 8:53 #
Gravatar

wujek_bogdan: w twoim rozumowaniu to i aplikacje javowe sa "linuksowe" jak i aplikacje .netowe uruchamiane na mono.

w androidzie domyslnie masz sugerowane by pisac "pod dalvika", ale "brandowane" wersje androida najprawdopodobniej beda mialy rowniez wlasne, natywne, dodatkowe biblioteki i/lub aplikacje.

 
 
 
 
zwiń wątek hiciu  27 maja 2009 o godz. 17:59 #
Gravatar

Ktoś płakał, że nie dali zrzutu:
http://hiciu.rootnode.net/skriny/2009-05-27-18523

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Emdé  27 maja 2009 o godz. 18:51 #
Gravatar

Brakuje mi jeszcze integracji belki okna z paskiem kart – najlepsza rzecz w Chrome :P .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 15:47 #
Gravatar

nowy jdownloader ma taka integrację i skutkuje to tym, że nie korzysta z menadżera okien, przez co kiepsko się przesuwa, i nie działają na niego np compizowe ficzerki.

 
 
zwiń wątek mgol  27 maja 2009 o godz. 19:57 #
Gravatar

To widać. Kiedyś odpalenie "chromium-browser" wyrzucało na starcie 100 tys. błędów (choć jakoś tam działało), teraz prawie żadnego. Może się doczekamy… ;)

A to nie jest tak, że nazwę "Chrome" mają tylko wersje stabilne (lub bety itp.)? Np. taka Mozilla wymaga, by nieoficjalne buildy nazywać inaczej niż Mozilla Firefox i nadawać im inne logo (standardowo kula ziemska, ale bez liska). Np. dla wersji 3 jest to nazwa Gran Paradiso, dla 2 – Bon Echo, dla 3.5 – Shiretoko itp. Chromium byłoby odpowiednikiem tych nazw w przypadku Chrome'a. Czy też się może mylę?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Emdé  27 maja 2009 o godz. 22:09 #
Gravatar

Chyba nie. Chromium to po prostu otwarty Chrome.

zwiń wątek Łukasz  27 maja 2009 o godz. 23:48 #
Gravatar

Przecież chrome jest na BSD, to znaczy że nie jest otwarty?

zwiń wątek gatto  28 maja 2009 o godz. 11:58 #
Gravatar

BSD oznacza licencje ;] A to jest taka licencja że teraz możesz ten kod wziąć, zrobić swoją przeglądarkę i sprzedać ;]

 
zwiń wątek trasz  28 maja 2009 o godz. 14:45 #
Gravatar

@gatto: I jest to jedna z najwiekszych jej zalet – ze jest wolna, bez narzucania nikomu sztucznych ograniczen.

 
 
 
 
zwiń wątek MichalK  27 maja 2009 o godz. 20:19 #
Gravatar

Na jakim toolkicie sie to opiera?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek val-gaav  27 maja 2009 o godz. 21:30 #
Gravatar

z tego co wiem to (niestety) na GTK+.

http://www.osnews.com/story/20980/Linux_Version_o

zwiń wątek Ajnsztajn  27 maja 2009 o godz. 22:26 #
Gravatar

Ja tam bardzo cieszę się z użycia GTK :) :P .

zwiń wątek val-gaav  27 maja 2009 o godz. 23:38 #
Gravatar

Qt4 wyglądałoby dobrze i w KDE i w GNOME (dzięki QGTKStlye) i w Windowsie i nawet na MacOSX … W drugą stronę już tak nie ma :P Aplikacje GTK+ wyglądają dobrze tylko w Gnome i Xfce …

Przez dobrze rozumiem integrację i natywny wygląd środowiska w którym uruchomimy aplikację …

 
zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 8:35 #
Gravatar

tyle że chromium i tak nie wygląda jak aplikacja gtk ;]

Co do QGTKStyle od wersji Qt chyba 4.5 nie trzeba już tego instalować, bo zostało to zintegrowane.

 
 
 
zwiń wątek CeCeron  27 maja 2009 o godz. 22:31 #
Gravatar

GTK.

 
 
zwiń wątek olekj  27 maja 2009 o godz. 20:40 #
Gravatar

Dobrze sie zapowiada, jesli to sie rozwinie to bedzie fajna przegladarka pod linux'a.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bananikus  27 maja 2009 o godz. 21:04 #
Gravatar

Szkoda, że to kolejna przeglądarka na gtk. Brakuje przeglądarek w qt4. Niby jest arora, ale na razie jest jeszcze uboga i ma bugi. :) Tak samo rekonq który na niej po części bazuje. No i na tym się niestety kończy. :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek val-gaav  27 maja 2009 o godz. 21:48 #
Gravatar

A Konqueror ? ;) Jeśli tylko dopracować w nim WebKit part to byłby całkiem niezły. Poza tym khtml ma nadal parę zalet nad webkitem (o dziwo mimo, że generalnie Webkit jesy lepszy) . Porównując szybkość wczytywania khtml jest szybszy (Rekonq i Arora czekają na wczytanie większości elementów na stronie, i trwa to zauważalnie dłużej niż w khtml czy FF). Czcionki też IMHO w Konquerorze/khtml wyglądają lepiej niż w FF czy Arorze/Rekonq. Ot IMHO zawsze z wszystkich przeglądarek Linuksowych to Konqi najładniej wyświetlał czcionki. Tak wiem być może to i moje subiektywne odczucie ;)

zwiń wątek Bananikus  28 maja 2009 o godz. 21:10 #
Gravatar

Khtml nie jest zły, ale Konqueror ma okropne przeładowane gui, a co się z tym wiąże, szybkość działania też nie powala. Wolę arorę. Jeśli chodzi o jego rozwój to został praktycznie porzucony. Teoretycznie niby jeszcze żyje, ale zmian nie widać, commitów do svn również.

 
 
zwiń wątek kwahoo  27 maja 2009 o godz. 21:49 #
Gravatar

IMHO to właśnie Arora pokazuje jak powinno się projektować przeglądarki. Wszystko ciągnie z QT* (z Webkitem włącznie) i jej szybkość budzi respekt. Tylko czekać na rozwój i poszerzenie funkcjonalności…

*Sama paczka z Arorą to 300-400 kB!

zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 8:40 #
Gravatar

a pod gtk jest midori na webkicie acid3 na 100, pluginy z netscape działają. Zalążki rozszerzeń również. Paczka circa 530 kB

 
 
zwiń wątek wujek_bogdan  27 maja 2009 o godz. 21:50 #
Gravatar

też liczyłem na to, że chrome będzie w qt4, a nie gtk :/

arora to całkiem fajny projek i w obecnym stadium wydaje mi się bardziej dopracowany i funkcjonalny niż chromium.

 
zwiń wątek Lewy  27 maja 2009 o godz. 22:13 #
Gravatar

wciąż liczę na rozwój Konquerora… ale trochę jeszcze chyba poczekam. Przynajmniej w kde-4.3 powinny być gesty myszy. Jak dodadzą jeszcze automatyczne pamiętanie sesji to resztę braków już im wybaczę ;-)

 
 
zwiń wątek Mazur  27 maja 2009 o godz. 21:08 #
Gravatar

#Bananikus

Zawsze jest jeszcze Opera, chociaż faktycznie. Więcej nie ma.

#topic

Ciekaw jestem jak rozwiążą sprawę belki okna z kartami, niby coś takiego prostego ale w Linuxie każdy WM, DE ma inną belkę. Teraz tylko czy zrobią swoją?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Emdé  27 maja 2009 o godz. 22:07 #
Gravatar

Testowałem niegdyś dodatek do Fx, który właśnie to robił. Wszystko było git, tylko że po maksymalizacji zasłaniało mój panel (pypanel; pod gnome-panel chodziło dobrze). Czyli nie jest źle.

zwiń wątek matiit  28 maja 2009 o godz. 5:55 #
Gravatar

Znasz nazwę?

zwiń wątek marazmista  28 maja 2009 o godz. 15:29 #
Gravatar

Może to będzie pomocne:

Chromin Frame
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/10091

 
 
 
zwiń wątek http://kneczaj.openi  28 maja 2009 o godz. 1:02 #
Gravatar

Niby jest opera ale słabo integruje się z resztą kde, przez to że używa qt statycznie zlinkowanego to nawet głupi theme, używany przez menu jest inny, jakiś kwadratowy. Już lepiej wygląda to na gnome.

zwiń wątek iria  28 maja 2009 o godz. 7:12 #
Gravatar

To może zacznij używać wersji nie zlinkowanej statycznie. 9.64 nie ma, ale nowe wersje tygodniowe mają współdzielone Qt i działają dośc stabilnie.

zwiń wątek i  28 maja 2009 o godz. 8:52 #
Gravatar

nie jest prawdą jakoby nie było

 
 
zwiń wątek Mazur  28 maja 2009 o godz. 11:16 #
Gravatar

Dziwne, w ArchLinux masz dwie paczki: opera oraz opera-static =P.

#Emde

Można prosić nazwę dodatku?

 
 
zwiń wątek Bananikus  28 maja 2009 o godz. 21:13 #
Gravatar

Mówiłem o przeglądarkach na QT4, a Opera jest na QT3. Co prawda jest wersja na qt4, ale nie działa ona do końca tak jak powinna, nie jest wersją oficjalnie wspieraną i do tego brakuje wersji x64…

 
 
zwiń wątek rofrol  28 maja 2009 o godz. 14:49 #
Gravatar

Ja używam stylish i style tabs on top like chrome ze strony userstyles.org. A do usunięcia belki używam devilspie. Ale oczywiście wolałbym tak jak w chrome.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Królik  28 maja 2009 o godz. 16:21 #
Gravatar

A ja pytam, po cholerę JESZCZE JEDNA przeglądarka internetowa?! Czemu społeczność FOSS nie zrobi wreszcie porządnego pakietu CAD, EDA albo GIS?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  28 maja 2009 o godz. 16:53 #
Gravatar

Kilka przypuszczeń:

1. Społeczność FOSS nie potrzebuje takich programów.

2. Społeczność potrzebowała jeszcze jednej przeglądarki Internetu.

3. Społeczność FOSS nie umie pisać niczego poza przeglądarkami :)

4. Jest to oprogramowanie specjalistyczne, więc taki model rozwojowy/biznesowy kiepsko się sprawdza w takich zastosowaniach.

5. Dowolne wymyślone na poczekaniu

Sam chciałbym Elektronics Workbencha, ale wiem, że poza mną Open Workbencha mało kto by testował (stosunkowo mało ludzi korzysta z pingwina, a pewnie z tej stosunkowo małej liczby jeszcze mniejsza liczba potrzebuje takiego programu), przez co jego rozwój trwałby długo. Taką przeglądarkę będzie testować więcej ludzi i się szybciej rozwijają takie właśnie projekty ot jest to powszechne i tyle.

 
 
zwiń wątek vf  28 maja 2009 o godz. 17:07 #
Gravatar

Ktoś wie dlaczego dostaje w konsoli Illegal instruction? Dzieje się to zarówno z wersją z googla, jak i z repozytorium. Używam Ubuntu Intrepid.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek pyk  29 maja 2009 o godz. 8:58 #
Gravatar

Na razie Chromium potrzebuje SSE2 w procku. U mnie też nie działa.

zwiń wątek vf  29 maja 2009 o godz. 12:37 #
Gravatar

Czyli pracują nad usunięciem instrukcji SSE2 tak aby poszło na 386?

zwiń wątek pyk  30 maja 2009 o godz. 22:51 #
Gravatar

Tak. To jest chwilowe ominięcie błędu.

 
 
 
 
zwiń wątek Lobo  30 maja 2009 o godz. 13:06 #
Gravatar

Brawo, działa bardzo szybko i sprawnie. Szkoda, że pasek okna jest wymuszony przez metacity pod gnome ale to detal. Większym problemem jest brak flash i javy- gdyby nie to to na pewno poużywałbym trochę.

W sumie obietnice Mozilli o zwiększeniu prędkości w FF pod linuksem są dla mnie tak kuszące, że nic mnie na razie nie odciągnie od nich. FF ma parę POWER ADDONS, bez których cięźko mi wyobrazić sobie przeglądanie www na codzień.

Mimo wszystko kibicuję Chromium pełną gębą ;]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia