Kategorie:
35

Chrome 2

Osiem miesięcy po wydaniu pierwszej testowej wersji przeglądarki Chrome, Google udostępnił już drugą jej stabilną wersję.

Chrome 2 to trzy nowe funkcje:

  • możliwość usunięcia miniaturek najczęściej przeglądanych stron z ekranu otwierania nowej zakładki (szef nie będzie już dziwnie spoglądał, jak zobaczy tam OSnews.pl, jakilinux.org i Pudelka zamiast strony supportu),
  • tryb pełnoekranowy po wciśnięciu F11,
  • automatyczne uzupełnianie formularzy.

Killer ficzery to to nie są, ale Firefoksa też nie od razu zbudowano.

W Chrome 2 usunięto też ponad 300 błędów, a uaktualniony silnik JavaScriptu — V8 — jest podobno jeszcze szybszy.

Program można ściągnąć z google.com/chrome na razie ciągle tylko dla Windows (choć jest już testowa wersja dla Maka).

Więcej informacji: http://chrome.blogspot.com/2009/05/speed...users.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

40 komentarzy

zwiń wątek Magnes  22 maja 2009 o godz. 13:59 #
Gravatar

Mozilla z taką konkurencją będzie się musiała bardziej starać. :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bLiNd  22 maja 2009 o godz. 14:24 #
Gravatar

A jest już możliwość instalowania wtyczek a'la Adblock? Bo jeśli nie, to Chrome 2 nie jest dla mnie żadną konkurencją dla Fx'a.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Kozodoj  22 maja 2009 o godz. 14:36 #
Gravatar

Tu jest jakieś rozwiązanie typu Adblock
http://www.adsweep.org/
Nie testowałem tego, ale kiedyś szukałem co ciekawego dla Chrome/Chromium można znaleźć w sieci i mi wpadło w oko. ;)

zwiń wątek lwiczek  22 maja 2009 o godz. 19:07 #
Gravatar

W przypadku Opery sprawdza się świetnie ;]

 
zwiń wątek macias  22 maja 2009 o godz. 21:20 #
Gravatar

Dzieki za link, ale porownanie do privoxy jest naciagane (nie mam do Ciebie pretensji rzecz jasna). Uzywam wlasnie privoxy, fakt, startowanie jest dosc bolesne (bo trzeba sie przegryzc co gdzie i jak), ale pozniej… wszystko kosi.

zwiń wątek Kozodoj  23 maja 2009 o godz. 14:56 #
Gravatar

:)

Ale ja nie porównywałem tego do Privoxy…

 
 
zwiń wątek tomekh  22 maja 2009 o godz. 21:34 #
Gravatar

Dzięki za linka! Potwierdzam, z Operą działa cacy ;-)

 
 
 
zwiń wątek Emdé  22 maja 2009 o godz. 15:20 #
Gravatar

ROFTL, trzy zmiany i skok wersji o 1… W takim razie Fx powinien być już w wersji 7 ;) .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Fazer  22 maja 2009 o godz. 19:00 #
Gravatar

Nie, nie 3 zmiany. Ponad 300 zmian.

zwiń wątek Emdé  22 maja 2009 o godz. 20:59 #
Gravatar

Bugfiksy to nie zmiany. Przynajmiej nie funkcjonalnościowe.

zwiń wątek zZzZ  22 maja 2009 o godz. 22:27 #
Gravatar

'funkcjonalnościowe'? A co to za słowotwór?

 
 
 
zwiń wątek KMelon  23 maja 2009 o godz. 17:49 #
Gravatar

a Opera w wersji 666 :)

 
 
zwiń wątek kumien  22 maja 2009 o godz. 15:42 #
Gravatar

Przyśpieszenie V8 jest dosyć złudne, ponieważ i tak najwięcej zależy od łącza i odpowiedzi serwera. Nikt praktycznie tego nie odczuje, a dalej Chrome nie ma obsługi RSS, blokady reklam, większych możliwości konfiguracyjnych. Na razie to jeszcze daleka droga przed nimi, bo IE8 już się lepiej prezentuje i posiada większe możliwości.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek bns  22 maja 2009 o godz. 15:48 #
Gravatar

Dokładnie, nie wie skąd ten zachwyt nad Chromem. Powinien być raczej oznaczony jako 0.2

zwiń wątek szel  22 maja 2009 o godz. 16:17 #
Gravatar

A dla mnie, szybkość ładowania stron w tej przeglądarce jest niesamowita. Opera a szczególnie Firefox wysiadają. Naprawdę byłem zaskoczony odpaliwszy Chrome jakiś miesiąc temu. Czekam na wersję linuksową.

zwiń wątek marcinsud  22 maja 2009 o godz. 17:23 #
Gravatar

a ja szczerze jestem ciekaw czy tak szybko będą ładować się strony po zastosowaniu adblocków i doładowaniu funkcjami samego chroma. Bo jak na razie nie spotkałem czegoś co wczytuje strony szybciej od midori w wersji 0.1.6-0+git20090522 co prawda możliwości przeglądareczka ma małe (flash działa jakby co), ale bez webkita waży 5xx kB

 
zwiń wątek i  23 maja 2009 o godz. 19:12 #
Gravatar

http://service.futuremark.com/peacekeeper/
już nie beta, ciekawe czemu chrome gorzej wypada na procesorach amd

 
 
 
zwiń wątek mario  23 maja 2009 o godz. 22:04 #
Gravatar

1. nie wszystko zależy od łącza. Aktualnie coraz więcej jest stron AJAXowych, gdzie wiele rzeczy dzieje się po stronie klienta w JS. Np. GDocsy mogą być używane offline, a tutaj prędkość wykonywania JSa ma znaczenie.

2. Chrome ma w porównaniu z IE8 bardzo mały staż, FF wywodzi się z przeglądarki Mozilla, a ta z Netscape, więc zarówno kod i ficzersy FF i IE mają spory staż. Tym samym porównywanie ilości funkcji powinno uwzględniać staż, jak tylko Chrome znajdzie użytkowników na przeglądarkę z okrojoną w stosunku do konkurencji funkcjonalnością to w czym problem? Wersję zmienia się nie tylko jak dodawane są nowe rzeczy, zmienia się też, wtedy gdy przebuduje się program ale funkcjonalność pozostaje ta sama. Może dostosowali kod do innych platform i możemy się spodziewać Chrome dla Linuksa i Maka? Zmiana numerka to niekoniecznie musi być marketing, choć nie jest to wykluczone.

 
 
zwiń wątek Apage  22 maja 2009 o godz. 15:53 #
Gravatar

U mnie poprzednie wersje na w7 64bit nie działały. A teraz po updacie…

nawet działa! :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kwahoo  22 maja 2009 o godz. 16:48 #
Gravatar

Eh, myślałem że chodzi o grę FPP z wrocławskiego Techlandu, a tu news o słabej przeglądarce pod słaby system…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek karakar  25 maja 2009 o godz. 8:00 #
Gravatar

Gdzie tam, gra Techlandu o nazwie Chrome 2 ma wyjść dopiero w sierpniu.

Swoją drogą zapowiada się na prawdę nieźle:
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=7261

 
 
zwiń wątek Energizer  22 maja 2009 o godz. 16:49 #
Gravatar

Eee tam, ja wolę Arorę. Choć dopiero 0.6.1 jest to już jest wydawana na wszystkie platformy. Lekka, z WebKitem na pokładzie no i oczywiście Qt robi swoje :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek sjakub  22 maja 2009 o godz. 17:02 #
Gravatar

Ale tez nie ma adblocka :(

zwiń wątek Energizer  23 maja 2009 o godz. 23:00 #
Gravatar

Ja osobiście nie odczułem potrzeby adblocka w Arorze :-)

 
 
 
zwiń wątek asab  22 maja 2009 o godz. 16:51 #
Gravatar

ktos wie, czy google update dalej pakuje sie bez pytania?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marazmista  22 maja 2009 o godz. 18:13 #
Gravatar

Tak, nadal pakuje się bez pytania.

 
zwiń wątek homo_googleticus  22 maja 2009 o godz. 20:23 #
Gravatar

Można spróbować, ale nie wiem czy działa.
http://googlesystem.blogspot.com/2009/05/customiz

 
zwiń wątek marcinsud  22 maja 2009 o godz. 21:50 #
Gravatar

zainstaluj Irona jest to Chrome bez googla.

 
 
zwiń wątek lwiczek  22 maja 2009 o godz. 19:09 #
Gravatar

A ja powiem tyle: SRWare Iron (; (taki lepszy chrome – nie ma szpiegowania do googla, można zainstalować gdzie się chce, brak namolnego autoupdate) – jako zamiennik dla Opery do testowania niedziałającej strony (bo zbyt agresywanie blokuję ;] ) sprawdza się idealnie ;]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tockar  22 maja 2009 o godz. 22:01 #
Gravatar

I w dodatku ma adblocka. No, definicje w pliku adblock.ini, ale jednak ma.

 
 
zwiń wątek Tor  22 maja 2009 o godz. 19:11 #
Gravatar

Się śmiałem z Debiana, że tak szybko przeskakuje ostatnio z numerkami, ale widzę, że Google Chrome nie jest lepsze. ;d

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek scapegoat  22 maja 2009 o godz. 22:45 #
Gravatar

Przeglądarka bez adblocka jest jak samochód bez klocków hamulcowych – tego nie da się używać!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek LV  23 maja 2009 o godz. 2:04 #
Gravatar

To zacznij płacić za dostęp do stron internetowych. Serwery nie chodzą na świeże powietrze, admini i webmasterzy do życia potrzebują coś więcej niż tylko słoneczko. Reklamy pozwalają utrzymać cały ten cyrk w takim stanie abyś nie musiał za niego płacić bezpośrednio.

zwiń wątek R  23 maja 2009 o godz. 10:42 #
Gravatar

No to admini i webmastrzy mają wielkiego pecha, że wielu z nich dało się ponieść głupiej pazerności. Gdyby reklamy były prostymi obrazkami albo tekstowymi linkami Adblock nigdy by nie powstał. Dobrze tak debilom, którzy sądzili że są cwani a niechcący sami ukręcili bat na swój tyłek. Szkoda tylko, że z ich winy tracą również ci, którzy nigdy nie umieszczali migających i wyskakujących śmieci na swoich stronach.

zwiń wątek gothmori  23 maja 2009 o godz. 18:10 #
Gravatar

Nie wierzę ale zgadzam się z LV'łem. Co do zysku z reklam to jest tak śmieszny, że te wyskakujki na prawdę są w wielu przypadkach konieczne. Jest to najgorsza forma reklamy ale jesli coś ma się utrzymać. ;/

Łatwo się patrzy na to od strony konsumenta, gorzej jest ze strony redakcyjnej.

 
zwiń wątek gothmori  23 maja 2009 o godz. 18:14 #
Gravatar

pazerność to jest np. to co robi idg, chodzi mi o płatne artykuły na portalu. Ale oni tam takie głupoty piszą, że to żaden problem… No i chwytliwe tytuły bez ciekawej treści, byle by z ciekawości zajrzeć z google i odsłony już są…

 
 
 
 
zwiń wątek grzempek  23 maja 2009 o godz. 8:18 #
Gravatar

Chrome?? Dajcie spokój..w robocie wdrażamy nowy serwis internerowy oparty o RoR….za cholerenie chcą działać przekierowania…ciągle wywala brak strony. Na pewno nie jest to wina serwera, gdyż nie ma nic w logach, poprostu przeglądarka sie nie łączy z serwerem..dla mnie to nawet nie beta

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gothmori  23 maja 2009 o godz. 16:07 #
Gravatar

a gdzie wsparcie dla systemów BSD, Solaris i Linux?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Łukasz  23 maja 2009 o godz. 16:27 #
Gravatar

Kiedyś tam ma być…

Ale jak nie będzie wersji x86_64 i zamiennika adblocka to nie ma mowy bym nawet to zainstalował

 
 
zwiń wątek Botnet Server 7  24 maja 2009 o godz. 21:00 #
Gravatar

Zdaje się że jedynka powiększała tylko tekst a nowa wersja powiększa też obrazki.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia