Przed podjęciem działań z zakresu SEO należy przeprowadzić audyt strony – LinuxNews
Najnowsze informacje o Linuxie, marketingu i PR

Przed podjęciem działań z zakresu SEO należy przeprowadzić audyt strony

Właścicielom firmowych stron internetowych zależy na tym, by ich witryny znajdowały się na jak najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek. W Polsce zdecydowanie najczęściej używaną wyszukiwarką jest Google i to właśnie pod kątem jej algorytmów ustalane są wszystkie działania pozycjonujące.

Warto zlecić je profesjonalnej firmie pozycjonerskiej, takiej jak na przykład ta: www.q-seo.pl/audyt.php. Nim specjaliści w niej zatrudnieni podejmą konkretne działania związane z pozycjonowaniem oraz optymalizacją, przeprowadzą kompleksowy audyt strony.

Na czym on polega?

Zadaniem audytu strony jest wskazanie, jakie zabiegi optymalizacyjne będą dla niej najlepsze. Należy bowiem pamiętać, że na osiągnięcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania przez stronę wpływ mają nie tylko działania pozycjonerskiej firmy zewnętrznej (takie jak na przykład umieszczanie odnośników do witryny na sprawdzonym i dopracowanych zapleczu), ale również zawartość konkretnej witryny.

Strona musi bowiem spełniać następujące założenia:

  • mieć jasno napisany kod, spełniający wszystkie niezbędne standardy (przede wszystkim te ustalone przez World Wide Web Consortium – W3C), oraz uporządkowaną strukturę. Warto w niej również zastosować zasady SEF (Search Engine Friendly), czyli czytelnego formułowania poszczególnych odnośników strony wchodzących w skład witryny,

  • posiadać bogatą zawartość tekstową. Przykładowo, jeśli witryna należy do firmy handlowej lub usługowej, każdy z produktów powinien być dokładnie opisany oraz przydzielony do odpowiednich kategorii. Mile widziane są również wszelkie dodatkowe artykuły, notatki blogowe czy komentarze użytkowników.

Dzięki audytowi strony możliwe stanie się wskazanie, czy powyższe kryteria zostały zrealizowane, a jeśli nie – co należy zrobić, aby dostosować stronę do jak najbardziej efektywnych działań optymalizacyjnych. W odróżnieniu od zewnętrznej optymalizacji, wymagają one często ścisłej współpracy firmy pozycjonerskiej z właścicielami witryny.